21 Mayıs 2015 Perşembe

#2 Bagimlilik

Merhaba güzeller,

en son okul hayatindan yazmak benide desarj etmisti, icimden geldikce seri olarak yazacagim, bu güzel fikri bana veren EcemYazici ya da cooooook tesekkür ediyorum! :)

Bu hafta beni mesgul eden bir olay oldu.

Ondört yasinda bir ögrencim var, cok tatli ve güzel bir kiz.
Aile durumu cok kötü, babasizlik ve kücük bakima muhtac kardesleri var.
Pazartesi ders isliyoruz, kiz on dakika disari cikmak istiyor, midesinin cok bulandigini söyleyerek. Yanina bir ögrenci veriyorum ve disari temiz havaya cikiyorlar, tabii sinif penceresinden görebilecegim sekilde. 
Yüzü bembeyaz, göz altlari mor, perisan vaziyette. 

Dersin sonunda yanima geliyor 
"Viva bayan, bana bir agri kesici verebilirmisiniz?"

"Ögretmenlerin ögrencilere ilac vermesi yasak,.... ama iyi görünmüyorsun, sekretere söyle anneni arasinlar ve seni okuldan alsin." 
"Ama annem zorladi zaten beni okula gelmeye."
"Bu halde?"
Gözlerini yere dikiyor "Haftasonu cok uyusturucu aldim. Ve annem uyusturucu haplari almayi biliyorsan okulada gitmeyi bileceksin dedi"

GÜM. Daha öncede ve daha kötü sekildede uyusturucu bagimlisi ögrencilerim oldu, ama yinede bu duruma hic alisamiyacagim.

"Hayatini mahvediyorsun biliyorsun degilmi?"
Kafasini bilerek salliyor. "Eglenmek istedik arkadaslarla biraz"
Susuyorum, düsünüyorum. Gelip bana anlatmasida iyi. Demekki yardim istiyor, kendi basina caresiz. Saklamiyor.
Ben birsey söylemeyince "Zaten aile terapistimiz beni okuldan alacak bugün" diyor.

Diger ögretmenlerle konusuyorum, okul ailesini ariyor, herseyden haberleri var. Caresizler. 
Ertesi gün okula gelmiyor, diger gün yüzünde morluklarla geliyor.
Sanirim aile siddete basvuruyor artik.

Simdilik derslere yinede kafasini verebiliyor, zeki bir kiz, ama notlar zayif tabii. Uyusturucu tek aldigi anda degil, sonraki etkiside kötü oluyor. Kafa agrisi, halsizlik, saflik, asiri agresif haller, günler boyu sürüyor. Sinif ögretmenine hakaretler yagdirmis ders sirasinda, en azindan bunlara maruz kalmiyorum, simdilik aramiz iyi.

Uyusturucudan kurtulmak icin terapiye gitmesi gerekiyor, yoksa okula devam edemiyecek. Kendisi istemiyor, durumun ciddiyetinin pek farkinda degil. 

Ögretmenlerin cok görevi var, ama psikolog veya terapist degiliz. Böyle ögrencilere yardim etmek isterken zarar verme riski cok büyük. Bu yaslarda intihar olaylarida aniden olabiliyor. 
Bu yüzden dikkatli davranip profesyonel yardim almasina ailesini ve kendisini ikna etmek gerekiyor. 
Böyle durumlarda zaten okul yönetimi devreye giriyor. Iyiki.

Aslinda bana sorarsiniz, böyle cok havada, cok boslukta kaldim. Insan omuzundan tutup kizi sallamak istiyor. Kendinin icinden gelmedigi sürece maalesef kimse ona yardim edemiyecek. 
Kendisi istemedigi sürece birseyde degismiyecek zaten. 



8 yorum:

  1. okurken hem üzüldüm hem kızdım. Yazık ediyolar kendi geleceklerine. İnşallah tedavi olması gerektiğini bi an önce idrak eder. çok üzücü:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelisme olursa yazarim mutlaka, bende merak ediyorum ne yapacagini. Maalesef 12 yasinda baslamis, polislikde olmus ama yasi kücük oldugu icin birsey yapmamislar. Aslinda kiz özünde cok iyi birisi, ama zaten böyle seyler hep iyilerin basina gelir, kötüye ne olacak >:(

      Sil
  2. Hayatlar.. tanik oldugun cok üzücü bir durum, kendisi istemese dahi hayat onu o noktaya sürüklemis belli ki. Umarim kisa sürede yardim alir ve toparlanir.. böyle kisilere belki de, hangi konuda güclü olduklarini gösterebilmek icin firsat verilmeli. Hem kendilerine olan güveni ve inanci tekrar kazanabilmeleri icin, hem de ileriye dönük iclerinde bir umut besleyebilmeleri icin. Inanc, iste tüm mesele bu..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok önemli bir noktaya degindin tatlim, kendilerine güvenleri ya hic olmamis yada hic kalmamis gibi, müdürümüz bana bir kere "verlorene Seelen" diye tarif etmisti, bence cok dogru, kaybolmus ruhlar gibiler cidden.
      Bugün ögretmenin birisi ona aslinda kolaylikla daha iyi bir okul bölümüne gecebilecegini, yeterince zeki oldugunu söylemis, ama hic bir mutlu olmamis bu sözlere. Bende "zeki olmak baska, zekasini göstermek baska birsey, zekanizi göstermediginiz sürece tüm zekaniz bosuna" dedim sinifta, umarim biraz kafaya dank etmistir. Aslinda inaniyorum, dolayli yollarla dogruyu bulacaktir.
      Genelde bu yasta daha cok cocuksu oluyorlar, belki diplomasiz okuldan ayrilir, bir kac sene issiz kalir yada kötü islerde calisir ve sonra tekrar baslar bir aksam okuluna yada benzeri birseylere.
      Öyle cok ögrenci gördüm, birden karakterleri ve degerleri degisiyor, genelde 21 yasindan sonra. Her yedi senede insan degisirmisya, var bir hikmeti sanirim :) Iste uyusturucu kullanmasa...yasi ilerleyemeden yok olmakta var bunun ucunda >:(

      Sil
  3. Çox pis təsir etdi. Mən belə uşaqlara görə daha çox əsəbləşirəm, üzülürəm. Çünki düzgün qərarı verəcək yaşda deyillər. Uşaqların siqarət çəkdiyini görəndə belə içim parçalanır. Qalmız narkotik... Çox heyf İnşaAllah tezliklə sağalar hər halda vaxtında aşkarlanıb. Əsas odur bir də qayıtmasın. Allah bütün narkotikdən istifadə etmi və ya edənlərə şəfa versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okulumuza bir ay önce narkotik operasyonunu yöneten polis gelmisti, iki saat boyunca neler anlatti neler. Hala bilmedigim uyusturcu cesitlerini ögrendim, birde herseyi biliyorum saniyordum, cocuklar cok tehlikede cidden. Bende cok üzülüyorum, Allah kimsenin basina ve sevdiklerine vermesin.

      Sil
  4. Çok üzüldüm yaa:( Nasıl da küçük.. İnsanın nasıl eli kolu bağlanıyor demek ki.. Rehabilitasyon merkezlerinde tedavi göremiyorlar mı?

    YanıtlaSil
  5. Resmen ağladım, neredeyse aynı yaştayız:( Ben alman sistemine güvenirim ama o kız kurtarılır kardeş

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...