21 Mayıs 2015 Perşembe

#3 Topuklu

Boyum 1,68 - ay dur yalan olmasin, artik 1,67, yasim ilerledikce kücülüyorum yeminle :D
Alman standartlarina göre idare eder bir boydayim, ne cok kücük, nede uzun boylu. Topuklu giymek benim icin sart okulda, genelde 4-6 cm topuklar.

Uzun boylu gözükmenin nekadar önemli oldugunu ilk önce ögrenciler tarafindan degil, bir ögretmenin sayesinde ögrenmistim.
26 yasindayken bir okulda staj yapiyordum ve 12-13 siniflarda ders e girdigimde, 18-20 yas arasi kizlarla ve oglanlarla diyecegim ama resmen sakalli adamlarla oturuyorduk derste.

Öyleki beni tanimayan bir ögretmen beni ögrenci sanip "Ders coktan basladi, ne geziniyorsun daha!" diye azarlamisti.

Stajin sonuna kadar topuklu ayakkabilarla gezmistim.

Sonrada kendim sinifin önüne gectigimde bir baktim özellikle oglanlar 14-15 yaslarindan sonra deve gibi oluyorlar. Almanyadaki cocuklarda soguk iklimlerde yetisdikleri icin dahada bir boylu poslu.

Onlar deve, ben cüce. 

Nezaman laf dinlemeyen yetiskin bir sinifin önünde dursam "Keske söyle iri yari, sadece varligiyla titreten, 1,90 boyunda erkek olsam" diyorum.

Simdilik topuklu ayakkabilarla idare ediyorum.

Hiyerarsi hemen kendini belli ediyor-
"Ben ögretmen- sen kücük ögrenci. Boyun yinede benden uzun olsada,yine seninkine bayagiiiiii yaklasiyorum."

Kafayi kaldirmadan karsinda duran bir ögrenciyle konusabilmek paha bicilemez!

Genelde kücük siniflardaysan, 11-13 yas arasi, topuklu giyinmek bosuna, zaten hepsi tatli tatli beline geliyor oluyor sadece.

Ögrencilerin hepsi bir asagi iki yukari ayni düz ayakkabilari giyinirler. 
Bu aralar Nike cok "in", bir aralarda "Converse" ordusu gibi geziyorlardi ortada.

Üniverstede bir cok sey ögretiyorlar, ama okulda ne lazimsa ögretmedikleri kesin. 
Örnegin "Ögretmenin giyim kusaminda bir uyumsuzluk olursa ders kaynar" gibi bir uyari süper olurdu.

Kimse anlattiklarina dikkat etmez, sorularina cevap vermez. En sonunda sinirli bakislarima maruz kalinca cesaretli bir ögrenci öne cikipda "Bagciginiz acik!" diyene kadar.

Zaten kücücük olaylar tüm dikkatlerini ceker, ders den uzak bir nirvana ya, önemsiz seylere takilip kalirlar. 

Pencereye kus kondu! Biri kalem kutusunu yere düsürdü! Ögretmenin ayakkabi bagcigi acik! 

Kendime not: Bagcikli ayakkabi.




12 yorum:

  1. ha ha :D Maraqlı yazmısan çox yaz müəllimlik haqda ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yazdiklarini tercüme ediyorum biliyormusun :D Maraqli=ilgi cekici, müellimlik=ögretmenlik :D Süpersin, cok sagol! :)

      Sil
  2. ben de oldukça kısa boyluyum çok derdim yok ama biraz daha uzun olmayı isterdim doğrusu :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen fidan gibi gezerdik ortada :D

      Sil
  3. Bizim ailede de ogretmen cok, ben de bir zamanlar yapmisyim, ogrencilerim yetiskin orta yasli olmasina ragmen biz de de ayni durum vardi, bransini merak ettim sevgili viva

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdi ne yapiyorsun? :) Almanyada iki tane ders secmen gerekiyor, bende almanca ve tarih okudum.Ama okulda tüm dersleri yapman gerekiyor, spor ve kimya haric (tecrübesiz ögretmenle cocuklarin yaralanma riski oldugu icin), matematik, siyaset, cografya ve is hayati bilgisi dersleride yapiyorum :)

      Sil
    2. hııı güzelmiş, çocuk sahibi olunca uzun yıllar çalışma hayatına ara verdim kızım büyüdü artık, geçen yıl işaret dili eğitimi aldım çok istiyordum öğrenmeyi, yeni eğitim öğretim yılında belki tekrar işaret dili konusunda eğitmen olabileceğim sevgiler

      Sil
  4. Kafayi kaldirmadan karsinda duran bir ögrenciyle konusabilmek paha bicilemez! buna koptum... :D

    YanıtlaSil
  5. "Ögretmenin giyim kusaminda bir uyumsuzluk olursa ders kaynar" nasıl bişiy ya :) şok şok şok!!!!

    YanıtlaSil
  6. Sonunda koptum ;D aynen öyle biz öğrenciler en ufak uyunsuzluğu fark ederiz. ^^

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...