30 Mart 2015 Pazartesi

Lazer sonrasi fotograflarim!



Önceki fotograflarda cekmistim, ama acelem oldugu icin kontrol edememistim ve cok kötü cikmislar, cok parlamis flash belli olmamis lekeler :(
Bu yüzden sadece sonrasi fotograflar bu sefer, 
ama merak edenler icin daha önceki postlarimda lekelerimi gösteren fotograflarim vardi tik tik

En son dört bucuk ay önce kis´in yaptirmistim lazeri 
ama maalesef lekelerim bu sefer cok cabuk geri geldiler 
genelde zaten yilda bir-iki sefer lazer yaptiriyorum cildime
Doktorum bu sefer doz unu daha az ayarladi, 
gecen seferki yüksek dozun da lekeleri tetiklemis olabilir dedi
ve kullandigim cilt ürünlerimde yeterince korumamistir veya lekeleri tetiklemisde olabilir dedi.

Bu yüzden bu sefer sadece Avene termal suyu ve Avene mineralli günes koruma kremini kullanmami söyledi,
cildime kabuklar düstükten sonrada ne tonik, ne nem maskesi ne baska birsey sürecekmisim.
Önümüzdeki iki hafta almanyada paskalya tatili,
bende yine evde pineklenecegim, en az bir hafta-on gün sürer düzelmesi.
En son kullandigim daylong günekreminide kimyasal oldugu icin sürmememi önerdi doktor
yani kizlar dikkat, günes kremlerinizde lekelerinizi tetikleyebilirmis!
Korunalim derken daha beter yapmayalim.
Avene mineral günes kreminin üzerine cildim iyilestikten sonra makyaj yapabilirmisim - cünki tek basina cok beyaz gösteriyor cildi maalesef,
ayrica Avene in renkli 50 spf günes korumasini sordum, oda olur ama cilt tamamen düzeldikten sonra dedi.
Paketim yarin bir gün gelir ozaman aldiklarimi tekrar gösteririm,
zaten simdilik sadece termalsuyu kullanacagim.
Doktoruma sordugumda sadece sizin cildinizin lekelere yatkinligi var diyor,
ama arkadasim hormonlarima/ciger degerlerime baktirmami önerdi,
iyilestikten sonra doktordan bir randevu alip baktiracagim.

Yinede iyiki bu lazer imkani var, 
umarim en azindan kis a kadar rahat ederim artik,
insallah!




30 yorum:

  1. Çok çok geçmiş olsun canım. O lekeler keşke hiç olmasaydı. Ve evet, güneş koruyucuları içerisinde de lekeleri tetikleyen maddeler vardı, bi araştırmak lazım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sagol :) Ya ben cok arastirdim senelerdir ama her kafadan baska ses cikiyor, bIktIm yeminle artik. Doktorumun dedigi gibi yapacagim simdi mineralli olani kullanacagim, üstünede 50 faktör korumalik iki tane fondöten gibi günes kremi ismarladim avene den, umarim renkleri acik tenimdede tutar, cünki renk secenegi hic yoktu resmen, onlari kullanacagim bakalim bu yaz i nasil atlatacagim artik :)

      Sil
  2. Oyy çok geçmiş olsun canım, neyse geçer günler bol bol post falan yazarsın hem ^^

    YanıtlaSil
  3. Daylong'u onermedi mi ? Mineralli gunes koruyucular cok cok iyi ama Daylong ve Hamilton bence gunes kremlerinin sahalrindan . Mineralli gunes koruyuculari ben de cok begeniyorum beyaz tenli olmama ragmen bir de hortlak gibi gezmesem surunce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son lazer imde sormustum daylong olurmu diye, evet cok iyi demisti. Ama kabuklar cildimden düstükten sonra daylong sürünce lazerli yerler hafif kizardi. Ben normal oldugunu ve gececegini düsündüm ve kremlemeye devam ettim, cünki kremsiz asla durulmuyacak demisti doktor. Ama kirmizi yerler sonra yine pigmentlendi ve git gide daha koyu renk aldi. Bunu doktoruma böyle anlatinca sadece mineralli günes kremini kullan, o özellikle lazer sonrasi tedaviler icin ve günes isigini tamamen blok ediyor dedi,ayrica icinde kimyasallar olmadigi icin ciltde reaksiyon yapmiyormus. Daylong da muhtemelen kimyasal bir maddeye cildim reaksiyon verdi. Ya bende hortlak gibi görünüyorum, daha önce avene in mineral kreminin tester boyunu kullanmistim ve bu ne böyle, böyle gezilmezki ortalikta demistim iyi hatirliyorum ;D Ama yapcak birsey yok artik :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun ben leke sorunu değil de farklı bir rahatsızlık için karbondioksit lazer yaptıracağım haftaya. Doktorum uyuşturucu bir krem verdi ama canımın çok yanmasından korkuyorum :( Çok acı oluyor mu lazer esnasında?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyusturucu kremler verildigini cok duydum, benim cilt doktorum cok acimasiz galiba hic birsey vermedi bana, kac kez de lazer oldum :D Ilk yaptirdigimda cok sasirmistim hatirliyorum, cok acimisti, yüzüm yanmisti, aman dedim bu ne böyle,ama sonra sonra alistim, birazda kafada bitiyor hersey.

      Sana tavsiyem: Mutlaka eczaneden kendine termalsuyu al, Avene inki cok iyi, kücük bir sisedekini alabilirsin almanyada 2-3 euroya satiliyorlar, bir kac gün seni idare eder. Hemen lazerden sonra kullanabilirsin, cantada tasi, doktorun yanindada kullanabilirsin, benim doktorun lazerin yaninda duruyordu bazen ama ben hep kendimkini kullandim. Hemen yanma ve aci hissini aliyor, süper birsey.

      Yanina hafif bir dergi gibi birsey alki yüzüne "rüzgar" yapabil.

      Lazer sirasinda en güzel anini düsün. Ben bir tatilde denizde yüzerken halimi düsünüyorum, ozaman daha az aciyor.

      Lazer sirasinda yanik kokabilir, onlar cildinde yanan kücük renksiz killar, korkma!

      Bir kac dakika icinde bitiyor, dayanilmaz bir aci degil, ilk kez yapilinca daha cok etkiliyor, lazerden lazere fark var belki seninki daha az acitir, benimki ND-YAG Lazerdi hatirladigim kadariyla.

      Simdiden cok gecmis olsun :)

      Sil
    2. Çok teşekkürler canım verdiğin bilgiler için termal su alayım bugün eczaneden hemen ♥

      Sil
  5. Yayda belə günəş ləkələri boynuma düşmüşdü ancaq daha açıq rəng sonra soldu yox oldu. hər halda daha başqa tip ləkəydi. :D İnşaAllah səndə də tez sağalar. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske benimkilerde kendilerinden solsalar :D Cok sagol!

      Sil
  6. Hay allah acil şifalar diyeyim diliyorum çok yakında iyileşir yüzün. Faydalı bir yazı oldu aman dikkat güneşe..

    YanıtlaSil
  7. çok geçmiş olsun canım. bir an önce iyileşmen dileği ile diyelim o zaman...

    YanıtlaSil
  8. Cok cok gecmis olsun sevgili Viva......

    YanıtlaSil
  9. Ayni sorunlari bande yasadim ozellikle yazin korumasiz biraktigim icin yuzumu burundan yukarisi lekelerle doluydu ,bio oili duzenli olarak kullaniyorum bir de bildigin bebekler icin pisik kremi cinko oksitli ve yulafli olanlardan cok faydasini gordum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bio Oil lekelere karsi bende denemistim ama bir degisiklik görmedim, hatta pisik kremide denemistim sivilcelerime karsi yillar önce ama daha kötü yapmisti cildimi maalesef,senin fayda gördügüne sevindim, keske bendede ise yarayan birsey olsa :)

      Sil
  10. Cok gecmis olsun canim benim, bir an önce iyilesmen dilegiyle. :*

    YanıtlaSil
  11. Geçmiş olsun. İnşallah lazerin bu sefer daha uzun süre etkisi olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su yaz´i bile atlatsam süper olur, lekeleri kapatmak yazin sicakta cok zor, tabii keske tamamen ve ebediyen gitse daha mutlu olurum :D

      Sil
  12. çok çok geçmiş olsun. Yalnız çok güzel düzelmiş yaa. cidden harika umarım hepsi geçer :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coooook tesekkür ederim, insallah senin dedigin gibi olur hepsi gecer :D

      Sil
  13. Geçmiş olsun, lazer ile lekeler tamamen geçiyor mu acaba ? Belki başka bir postun vardır bununla ilgili ama ben yeni keşfettiğim için kaçırmış olabilirim. :) Görüşmek üzere sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sagol :) Lazerle sivilcelerden kalma lekeler tamamen geciyor ve geride gelmiyorlar. Yaslilik lekeleri maalesef "icten/hormonalardan" dolayi oldugu icin tekrar geri gelebiliyor. Yinede eskisi gibi koyu/büyük olmuyorlar. Ben bu yüzden senede 1-2 defa lazer yaptiriyorum dört-bes senedir. Bir sene hic lazer yaptirmama gerek kalmamisti, ama bir yaz tatili sonrasi yine lekeler cikinca yine yaptirmak zorunda kaldim. Doktoruma sordugumda cilt tipimin lekelere yatkin oldugunu söyledi. Sag tarafta "Lazer/Pigment lekeri vs" Tag leri tiklarsan tüm bu konudaki postlarimi ve daha önceki lazer fotograflarimi görürsün, hem daha detayli anlattim :)
      Ben sükürki lazer var diyorum, en azindan yarim sene- bir sene cok rahat ediyorum sayesinde, yoksa sabahlari kat kat sür sür lekeleri kapatmak icin, gün boyunca kontrol et ve makyajsiz hic disari cikamama durumu cok sinir bozucu oluyor :(

      Sil
  14. Geçmiş olsun tatlım bende Avene'in mineralli güneş losyonunu kullanıyorum geçen yazı bu krem sayesinde lekesiz kapattım sanırım başka güneş kremi aramaya gerek kalmadan yine bu kremi alacağım.
    Lazerden tırsan biriyim cildim güneş lekeleri var hatta bazıları ben gibi koyulaştı ama ben şimdilik leke serumları ile az olan lekelerime çare aramaya çalışacağım.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...