20 Şubat 2015 Cuma

Göz Cevremdeki "Atopik dermatik" ve Cilt Lekeler!


Son üc haftadir sag gözümün altinda bir kuruluk, hafif kasinti, bazen kirmizilik bazen degil, ne kremi sürsem yanma hissi oluyordu.
Git gide okadar kuruduki, cok derin bir kIrIsIklik olustu 
ve en son göz alti torbasida olusmaya baslayinca solugu cilt doktorumda aldim.

Yukardaki resim makyajli (!) görüntüsü.
Doktorum gördügü anda almanca "neurodermitis" dedi,
kislari, stresden ve cok bilgisayara bakmaktan oluyormus.
Hepside bende mevcut!

Ayrica alman forumlarinda ciltde kullanilan kremlerinde 
bazen bu atopik dermatigi yaptigi yaziyordu, 
yani göz cevrene cok yaklasarak sürdügünde olabiliyormus, 
hemde seneler boyu kullandigin bir kremde alerji yapabiliyormus birden bire.

Bende son zamanlarda cok sevdigim Avene nem maskesini aksamlari ve sabahlari Daylong 50 faktörlü günes kremi kullaniyordum,
ama niyeyse ürünlerin cildime eskisi gibi iyi gelmediginin farkindaydim zaten,
cildimde kizarikliklar olusuyordu ve hafif yanmada olabiliyordu.

Sanirim yaslandim ve cildim degisti,
her yedi senede bir insan komple degisirmis,
sanirim öyle bir dönemdeyim.

Birde vücudda Vitamin D eksikligindende olurmus,
benimde eksikligim var kanimda cikmisti zaten,
tekrar d vitaminli haplar aliyorum kullanmaya basladim.

Uzun lafin kisasi doktorum bana cortisonlu bir göz kremi yazdi ve onu sabah aksam kullanacagim,
iki üc hafta icinde gecer dedi.
Ilaclara heleki cortisona cok karsiyim, ama denemedigim baska birseyde kalmadigi icin kullanacagim artik :/

Cilt doktoruma lazer yaptirdigimiz halde yine lekelerimin geri geldigini,
hatta bence dahada belirgin olduklarini söyledim ve bana bu kremi tavsiye etti,
direk ondan 30 Euro ya satin aldim.
Özel muanesinde bu Restylane markasini cok satiyormus,
internete baktim kremin normal fiyati 90 Euro (yuh!).
Bunu kullan lazere hic gerek kalmaz belki dedi,
yoksa daha yüksek bir dereceyle lazer yapacakmis bana bir ay sonra,
aslinda hemen yapalim dedi ama en erken okul tatili paskalya tatili ve yine en az on gün evde pineklemem gerekecek yaralar iyilesene kadar.
Artik lekelerin günestende gelmedigine eminim,
cünki iki ay önce lazer yaptirdigimdan beri düzenli olarak 50 faktör günes kremi kullandim,
ayrica almanyada zaten günes diye birsey yoktu, 
havalar buz gibi ve karanlik her yer.
Doktorumda biliyorsunuz lekelere yatkinliginiz var dedi :/



Benim gibi ayni dertlerden muzdarip olanlar varmi?


10 yorum:

  1. Ayy canim benim gecmis olsun, hemencik gecsin! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sagol, insallah :) uslu uslu kremi sürüyorum bakalim :D

      Sil
  2. Geçmiş olsun, her gün yeni bir cilt sorunuyla boğuşuyorsun gerçekten. Benim de çillerim ve sivilce izlerim var. Daha da önemlisi benlerim... 4 tanesini aldırdım ama daha çok var ve sürekli yenisi çıkıyor. Ben de sürekli 50 spf kullanıyorum. faydasını da gördüm ama güneş kremi benleri engellemiyor. AHA içeren krem kullandım 3 ay boyunca. Cildimi pürüzsüzleştirdi ama lekelerime pek etkisi olmadı. Umarım ikimiz de bir gün çaresini buluruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he ya :( hep nazar bizimkisi haha :D esimde benlerini aldirmisti, cabuk oluyor ama yinede hic olmasa daha iyi. Cillere raziyim su pigment lekeleri olmasa yeter de artar bana :/ doktoruma güveniyorum ama keske kesin bir sonuc olsa, acaba hormon bozuklugu mu diyede düsünüyorum son zamanlar, yabanci forumlarda bazileri hormon tedavisi olduktan sonra gecmis, bir ara kadin doktoruna gidince soracagim kesinlikle :)

      Sil
  3. Gecmis olsun sevgili Viva, doktoruna guven bu sekilde yani merhem yoluyla kortizondan hic korkma, enjeksiyon ve hap yolu ile alinan kortizon cok tehlikeli dir, cilt merhemleri icindeki kortizon cok azdir ve zaten cilt altina tamami inmez. kortizonu zaten vucudumuz uretiyor ama kis mevsimi ve stress etkisini azaltiyor bu ilac sadece iyilesme surecini hizlandiracak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. coook tesekkür ederim yorumun icin, icim rahatladi resmen, bende dikkatlice hafifce sürdüm ama o bile cok fayda etti, artik nerdeyse hic belli degil, bir kac gün daha kullanayim tekrar gelmesin diye sonra birakacagim zaten :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, bayağı kurumuş gözaltı bölgesi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. he ya, fotograflarda iyi bile gözüküyor, normalde pek bir cirkin duruyordu :(

      Sil
  5. Çok geçmiş olsun. Bende de seboreik dermatit var. Kortizondan korkma çünkü cilt yoluyla emilimi çok az. Ama enjeksiyon olursa tuz kesinlikle yememen gerek yoksa şişiriyor! bir de tüylenme yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bende duydum kortizon cok kilo yapiyormus. kremi bir kac gün daha kullansam yeter herhalde, bayagi cabuk ve güzel düzeltti, cok sükür :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...