28 Kasım 2014 Cuma

Cilt Bakim Rutinim!

Siri Yasam benden aktüel bir cilt bakim rutini istemisti, umarim bu post istedigin gibi olmustur tatlim :) 
En son mayistaki cilt bakim rutinimin post´u icin tik tik.





Sabah


Sabahlari yüzümü normal suyla yikarim, durularim ve sonra pamuga döktügüm Avene hassas ciltler icin olan tonigiyle tekrar silerim. 
Avene ürünlerinin icinde olan termal suyunun benim cildime cok iyi geldigine eminim.


Sonra Avene´in nem maskesini krem gibi sürerim yüzüme. 
Normalde günes korumali bir krem kullanirdim, ama zaten bir kac hafta sonra lazer terminim var lekelerim icin, bu yüzden mümkün oldukca lekelerimin rengini acmak istemiyorum. 
Bu yüzdende normalde kullandigim Caudalie Vinoperfect Serumunuda almadim tekrar.



Her sabah makyajimi yaparken beautyblender süngerimi islatmak icin Avene termal suyunu kullanirim. 
Bazen yüzüme de sIkarim krem sürmeden önce veya sonra.
Hatta makyaj yaptiktan sonra cok pudrali bir görüntü varsa yüzümde üstünden sIkarim 
ve hemen kurur zaten. 
Ayrica cildimin kötü oldugu zamanlar, yani kücük sivilceler, kizarmalar vs olunca ve evdeysem makyaj yapmam o gün ve calisma masamin yanina koyarim bu siseyi ve aklima geldikce yüzüme sIkarim, icindeki mineraller ve termal suyu kirmiziliklarimi aliyor, kücük sivilceleri söndürüyor ve hafif nemlendiriyor.

Aksam


Bioderma misel suyunu iki pamuga döküp gözlerimin üstüne koyar ve 10 a kadar sayarim, hertürlü göz makyajini kolaylikla cikartir.
Cildime iyi gelmedigi icin cildime kullanmiyorum.


Avene in temizleme sütünü iki pumpa ellerime döker ve su kullanmadan direk o sekilde makyajli yüzüme hafifce ovarim, 
sonra suyla yikarim. 
Tekrardan bir pumpa alip yüzüme sürerim ve tekrar yikarim.
Son olarak bir pamuga döktügüm avene´in tonigini yüzüme silerim, 
fondöten vs kalan kalintilari tamamen temizler böylece.



Son iki haftadir havalar bayagi sogudu,
ve her kis cildim cok kurudugu zamanlar -gerektikce- 
aksamlari tüm yüzüme Nivea kremi sürüyorum.
Eger cildimin fazla kuru olmadigini hissedersem Avene´in nem maskesini gece kremi gibi sürüyorum.



Garancia nin Pschitt Magique köpüklü enzym peelingini cok seviyorum,
cildime iyi geldigini, 
hafif sivilceleri söndürdügünü,
pötür pötür görüntüyü giderdigine inaniyorum.
Bunu ilk 2012 yilinda almistim 
ve ondan önce Clarisonic makinesini kullaniyordum ve benim cildime hic iyi gelmemisti.
Hassas ciltler icin bu ürünü cok tavsiye ederim.
Cildimin durumuna göre her gün kullandigimda oluyor, iki günde bir yada haftada tek bir kere kullandigimda oluyor,
genelde aksamlari kullaniyorum.
Yüzümü iyice temizledikten sonra iki pumpa alip iyice yüzüme hafifce yediriyorum, sonra bir pumpa daha alip köpügü tüm yüzüme maske gibi uyguluyorum.
30 saniye bekledikten sonra yikiyorum, bazen 1-2 dakika durdugum oluyor, ama ozaman yanaklarim hafif kizarmaya ve yanmaya basladigi icin hemen yikiyorum.
Cok etkili bir ürün, ayrica cilde isilti katiyor bence.



Sivilce ciktigi zaman bu folyolardan yapistiriyorum üstüne ve bir gece duruyorlar.
Pespese sakin yapmayin, o hatayi ben yaptim evde durdugumda tüm gün yüzümde folyoyla gezdim ve cok kötü kizardi ve yuvarlak yara izi gibi oldu, cok etkili icindeki salisilik asit.


Dudaklarima gece yatmadan önce mutlaka bepanthen yara kremi sürüyorum, 
iyice yediriyorum ve tekrar bembeyaz bir kat daha sürüyorum.
Yarim senedir sivilcelere karsi isogalen haplarini
(önceki cilt rutin postumda okuyabilirsiniz) kullanmiyorum,
ama kullanirken dudaklarim kanayacak kadar kurumuslardi ve onca ürün denedigim halde bir tek bepanthen yardimci olmustu dudaklarima, o zamandan beri sürekli evde bulundururum.
Bazende özel dudak peelingi yapmak icin aldigim bir dis fircasiyla dudaklarimi ovuyorum 
ve sonrasinda bepanthen sürüyorum, cok tavsiye ederim.



Bir bucuk aydir Ardell in kirpik ve kas uzatma jelini yatmadan önce kirpiklerime sürüyorum.
Uzamadilar yada uzadiysalarda minimal olmustur, ama bakim gibi oluyor ve hic bir rahatsizlik vermedi.
Tekrar bu ürünü almam ama buna benzer bir ürünü yillardir rutinimde kullaniyorum, 
daha önce rapidlash, M2 Lashes ve lumigan kullanmistim.

.
Senelerdir almanyadaki müller magazasinin kendi markasi olan Cadeavera ölü deniz tuz ve kil maskesini kullaniyorum.
Aslinda ambalaji baskaydi, en son gittigimde degismis gördüm. 
Bir gün icerigi degisir diye eski ambalajinin üstündeki iceriginin fotografini cekmistim, evde karsilastirdim ve tamamen ayni, sadece ambalaji degismis.
Bu maskeyi bazen haftada bir veya iki kere dus yapmadan önce kullaniyorum,
cildim kötüyse veya cildimin cok güzel olmasini istedigimde bir kac gün boyunca her aksam kullaniyorum, cildi cok berrak yapiyor.
Bu arada dus dan sonra kullanirsam cok daha etkili olacagini biliyorum, 
ama acikcasi maskeyi dus un altinda cikartmam kolayima geliyor :)



Cilt bakimimda deginmek istedigim bir konu daha var, 
oda ciltde kullanilan fondötenler ve pudralar.
Cildimde cok güzel duran ama sonradan sivilceler vs cikartan bir cok fondötenlerim oldu,
bundan iki sene önce en az on cesit fondötenim olurdu evde.
Eleye eleye favorim olan ve bittikce aldigim üc tanesi kaldi: 
Avene Couvrance Fluid- cok hafif renkli krem gibi ve cildimin iyi günlerinde kolayca ellerimle uyguluyorum, 
Clinique Even Better Fondöten - defalarca aldigim, dogal ve güzel kapaticiligi olan harika bir ürün ve 
Vichy Dermablend - cok yüksek kapaticiligi olan, kapatici gibi firca yardimiyla gereken yerlere uyguladigim yada aksam makyajlarinda tüm yüzüme kullandigim bir fondöten.
Clinique ve Vichy fondötenleri beautyblender süngeriyle  uyguluyorum (fotografda yok).
Ayrica Vichy nin dermablend pudrasini kullaniyorum,
ama Loose pudralari sevemedim bir türlü ve en gec iki saat icinde tekrar anlim parladigi icin tekrar almiyacagim bir ürün.
Genelde ama eczane ürünleri veya parfümsüz ürünler kullaniyorum cildime diyebilirim.


Umarim faydali olmustur :)
Sizin rutinimden kullandiginiz ürünler varmi?


22 yorum:

  1. Avene ürünlerini ben de merak ediyorum. Elimdekiler bitince ben de dermokozmetik markalara yönelmeyi düşünüyorum. Bioderma zaten vazgeçilmez benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle cok iyiler, bir tek avene krem beceremiyor bence...simdiye kadar denediklerimden öyle aman aman memnun kaldigim hic olmadi. Bu konuda Caudalie Vinoperfect Fluid veya Vichy Termal kremler cok iyi bence :)

      Sil
  2. Bu tip paylaşımlar çok faydalı oluyor gerçekten. Birbirimizden fikir alıyoruz.
    Ayrıca ortak ürünümüz çokmuş. :)Özellikle bioderma bağımlılık yapıyor gibi bir şey. Daha uzuun bir süre kullanacağım gibi. :)Cildimde bir sıkıntı yaratmadığı için kullanıyorum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benimde en sevdigim rutin postlari :)

      Sil
  3. Elimdeki kullanılmayı bekleyen cilt ürünlerim bitince bende avene' e başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir ton ürünlerini denedim ve hepsi iyi degil maalesef, mutlaka önce testerlerini al eczaneden :)

      Sil
  4. Bioderma H2O ve Avene termal su olmazsa olmazdı benim için. Cruelty free olmaya çalıştığımdan beri almıyorum. Nivea krem ve bepanthene de olurdu genelde evde. :)
    hepsini güzel günlerde kullan canım.

    YanıtlaSil
  5. Bayiliyorum böyle rutin yazilarina. Balea'nin patchlerini cok merak ettim bi bakmam lazim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol tatlim, cidden cok etkililer ve fiyatlarida cok uygun :)

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim. <3

    O sivilce zımbırtıları hala ülkemize gelmedi. Avene markası benim dermokozmetik olarak en sevdiğim marka. Göz kremi kullanmıyor musun yoksa, ben nivea kremi yüzüne sürdüğünü okuduktan sonra şok geçirip anlamadım mı :))))))))))

    Bir de şu maske olayında çok haklısın. Banyodan sonra temiz cilde uygulanmasında büyük yarar var. Önce uygulasan bi dert, sonra uygulardan biir dert. Ay kadın olmak ne zor dimi!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göz kremini zaman zaman kullaniyorum, Sebamed Q10, Avene ve Filorga kullanmistim en son. Avene in nemlendirici maskesini göz altinada sürebildigim icin simdilik yeni birsey almamistim, ama Garancia nin bir ürününü ismarladim fransadan simdi, onu bekliyorum :)
      Nivea kremine sok mu gecirdin haha :D cok tatlisin :D
      Ayyy bosver iyiki kadiniz bak ne güzel ivir zivirla ömrümüzü geciyoruz cok eglenceli haha :D

      Sil
    2. Yanii bizim bilgiğimiz nivea krem yağlı bayaa, ondan bir küçük şok geçirdim. Gerçi yüzüne vazelin süren de gördüm ben :)) hangi avene göz kremini kullandın acaba?

      Sil
    3. Avene sakinlestirici göz kremini, hatta iki yada üc kere alip bitirdim onu. Ama sanki bana nem maskemle ayni gibi geldi o yüzden tekrar almadim. Bugün Garancia geldi, söylentilere göre göz cevrenin rengini aciyormus, hadi hayirlisi ;)

      Sil
  7. Nivea kremin içeriğini okudunuz mu bolca parafin var yani mumun ana maddesi ve çok zararlı...evet çok güzel yumuşatıyor ama içeriği görünce soğumuştum ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet icerikler hakkinda hatta bir kac yazim vardi, codecheck.info sayfasindanda bakarim bazen.
      Nivea kreminide seneler boyunca kullanmadim, ama sonra cildim cok kurudugu bir anda ne denediysem olmadi: pahali serumlar, eczaneden ürünler, cilt doktorumun kendi karisimlari vs ve sonra baktim nivea kullanan bir cok kisi gayet memnun ve kendiminde hic sikayeti olmamisti daha önce, tekrar denemek istedim ve ondan beri özellikle kislari cildime nasil iyi geldigini gözlemledim. Bazi insanlara iyi gelmiyor ama, sivilce vs oluyor, bende tam tersi hatta sivilcem varsa kayboluyor. Belki nekadar miktar sürdügünde önemli yada yaninda neler kullandigin, ben avene termal suyu iceren ürünler kullaniyorum birde. Mediada okadar cok yanlis yönlendirme oluyorki, en basiti seneler boyunca bilim adamlari ispanakda demir var demislerdi, ne cok inanirdik popeye´e :D
      Artik herseye inanmamaya karar verdim, birazda sanki insanlar sirf para harcasin diye pahali ürünlere yöneltiyorlar. Cilt doktorum hatta hic krem sürmüyormus, cok gereksiz cilt kendini dengeliyor zaten diyor, ciltde sikayet olmadigi sürece sürmemen gerekiyormus. Ve kimya okuyan bir tanidigim parafinumunda cesitleri oldugunu, zaten zararli birsey olsa almanyada asla satis da olamiyacagini söylemisti, bilmiyorum tabii nekadar dogru.
      Ayrica dogal ürünler iyi dediler diye bir ara bir sürü para ödeyip bio kremler almistim ve felaket sivilceler ve alerjiler cikmisti, hatta cilt doktorum ozaman dediki, sanki doga cok mu masum, doga da zehir vs yokmu diye ;)
      Nerde ne yazdigina ve kimin ne söyledigine degilde, biraz kendi vücudumu dinlemeye karar verdim ama tabii herkesin vücudu farkli, zevkleri farkli kimseye kullanin diyemem :)

      Sil
    2. Yazdığınız çoğu şeyde haklısınız tabii ki vucudumuzu dinlemeliyiz fakat bu üründe birkaç çeşit parafin var ve parafinin kanserojen olduğunu da onkologlar söylüyor gene de ihtimal dahilinde bile olsa dikkat etmeli diye düşünüyorum.cild kuruluğu hakkında sizi çok iyi anlıyorum çünkü ben de aynı durumdayım.Önceleri yüzümden yağ fışkırırdı.kil maskeleri ve alkollü tonikler yüzünden şimdi sizin bahsettiğiniz şekilde kuruluk hatta egzama sorunu yaşıyorum..Egzamayı çok şukür bir doktorun gavsiyesi üzerine sıvı el sabunları kesip ellerimi dove kalıp sabunla yıkamaya başlar başlamaz yendim..Duş jelimse zeytinyağlı olan kırlangıç marka çok memnunum..Yüzümü hiçbir krem nemlendiremiyo sadece doğal argan yağı sürersem memnun kalıyorum..Ellerimi de çoğu krem nemlendiremiyor sadece nivea q10 el kreminden memnunum..Ben de sizin kullandığınız ürünlere bakıp deniycem..cevabınız için teşekkür ederim.

      Sil
    3. kanserojen olmayan maalesef nerdeyse hic birsey kalmadi galiba :( kullandigim rexona protection deodorantim bile aluminyum icerdigi icin zararli, okulda bir ögrencimin babasi kanser ve cocuktada büyük risk oldugu icin annesi kanserojen olabilen herseyi kesti cocuk icin, diger cocuklarla öglen yemegini bile yiyemiyor. Daha önce plastigin icine sarilmis hicbirsey yiyemiyor, hazir cikolata sekerler, gazli icecekler, hatta pet siselerden hicbirsey, üstündeki kiyafetler bile dogal yapim olmasi gerekiyormus, kullanilan kumas ve renkler zararli olabiliyormus, kullandigi ayakkabi el yapimi,..bu böyle sürer gider. Mümkün oldukca uzak durmaya calisiyorum, ama Avene cilt ürünleri bile codecheck.info sayfasinda sorunsuz degiller, tavsiye edilmiyorlar yüzde yüz. Argan yagi hic denemedim, baska ama bir cok yaglar denedim benim cildime iyi gelmediler maalesef, hazir veya dogal olanlar bile, örnegin bir ara kayisi yagi vs cok modaydi :) El kremi hic kullanmiyorum hatta, hic problemde yasamiyorum, yinede cantamda bir kücük el kremi gezdiririm ama aldigimdan beri sadece bir kere esim kullandi, durdugu gibi duruyor :) Dove el sabununu bende düzenli olarak kullaniyorum, herzaman banyoda olur :)

      Sil
    4. Haklısınız kime inanacağız bilmiyorum..Farklı onkologlorun yazılarını takip ettim.Kanserin bir cok türünün genetik olmadığını söyleyen var dönup dolaşıp her şey süt ürünlerinde bitiyor dediklerine göre..Konu dışına çıkıyorum ama yoğurt,peynir,tereyağ ve ekmeği kendim yapıyorum hazırları kestik bunun dışında aman aman abartı dikkat edenlerden değiliz bu kadarına zor yetiyorum...Yağları cilde kullanmayı sevmem ama argan yağı çok farklı geldi bana o zaman bu acizane benim tavsiyem olsun gerçekten diğer yağlardan çok fafklı..Hem saç için iyi hem cild için...Cilt yapımız benzer geldiği için yazınızı okumuştum takip edeceğim.Sağlıcakla kalın.

      Sil
    5. argan yagi hakkinda cok güzel seyler okuyorum, mutlaka ilk firsatta deniyecegim, cok sagol tavsiyen icin :)

      Sil
  8. bayılıyorum bu rutin yazılarına
    avene ürünlerini bende merak ediyorum şuan elimde karma ciltler için olan yıkama jeli var cildim aslında kuru hassas makyaj yaptığım zaman kullanıyorum sadece makyaj çıkarmak için sorum bir şey olmaz dediler
    sonrasında cildimde gerginlikte hissetmedim bitsin cildime uygun olanına geçicem
    termal su laroche posay kullandım biri bitti bi tane var açmadım pek memnun kalmadım nedense
    bioderme h2o nun ar serisini( hassas cıltler için olanı) kullanıyorum bende memnunum
    temizleme sütünü bende mi alsam bilemedim
    cildin hassas ve karma mı acaba bana uyar mı ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce Vichy nin termal suyunu kullanmistim sonra Avene e gectim ve cok fark vardi aralarinda, Avene cok daha iyi gelmisti, digerlerini hic denemedim. Kücük boyu satiliyor denemek istersen :) Avene temizleme sütü benim kuru cildime cok iyi geliyor kislari, seninkide kuruysa tavsiye ederim, eczanelerde tester boylarida oluyor ama türkiyede tabii nasil bilemiyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...