4 Ağustos 2014 Pazartesi

Para Diyetim bitti + Kücük Alisveris!


Dove Sabunu
Yillardir severim zaten, hem el yikamaya hem cilt temizliginde kullanirim zaman zaman.

CD Deodorant Wasserlilie 
Sirf aluminyumdan uzak durun cünki tehlikeli, kanser yapabiliyormus vs diye bloglarda ve youtubeda okudugum ve duyup korktugum icin aldigim ürün. Normalde Dove Invisible ve Rexona Maximum Protection daima favorilerim ve degistirmeyi düsünmedigim ürünler. 
Denedim bu deodoranti ve terlemeyi engellemiyor, cok asiri sicak havalar olmadigi sürece iyi bence. En cok hosuma giden sey kokusu, inanilmaz güzel kokuyor cicek buketi gibi. En sinir bozucu sey, dusdan sonra kullandigim zaman hafif yanma yapiyor, dayanilabilir sekilde ama iste yaniyor :/

Manhattan Lipgloss Renksiz
Aslinda Mac´in Clear Lipgloss unu almak istemistim, ama Mac Counter´e ugrayinca fiyati pahali geldi - gerci Mac Standartlarinda normal, ama para diyetinden sonra benim gözüme cok iste - ayrica bloglarda kullanmis olan kisiler cokda övgü dolu degillerdi, cok yapis yapis oluyor diye okumustum. 
Simdilik bunu kullanayim, bakalim belki kisa bir zaman sonra bikmis olurum seffaf dudaklardan, uygun fiyatli bir ürünle hevesimi gidereyim en azindan dedim.
Ayrica Manhattan basarili bir marka, bir cok ürününden cok memnun kalmisligim var, rujlardada gayet basarili. 


Merhaba herkese!

Para diyetim bitti ve hem dogumgünümdeki aldigim hediye ceki sebebiyle ve hem gezerim hemde alisveris yaparim diye kendimi marketlere attim iki gün önce. 
Douglas, drugstore´lar, büyük marketler, kücük marketler derken, hepsine girdim ciktim.
Esim canin ne isterse al diyor, ayrica hediye cekide eczanede gecerli - cilt bakimi ve dermatolojik makyaj malzelerimi sürekli aldigim yer- ama Vivaniz ne yapiyor? 
Herseye mörül mörül bakip cikiyor.

Yukarda gördügünüz ürünler tüm gün gezmeme ragmen sadece aldigim seyler.

Ilk önce yaptigim minimalist proje ve sonrasindada para diyeti bende (simdilik?) birseyler degistirdi. 
Evde ürünler azaldikca sevindim resmen. 
Makyajimda "sunu bitireyim" diye eskisi gibi sIkIntIya girmiyorum artik, cogu ürünlerimi severek kullaniyorum ve tekrar almam gerekecegi icin bitirmek bile istemiyorum.

Ayrica alacagim ürünleri ilk önce codecheck.info sayfasindan inceliyorum, hormonlu icerigi olan hicbirseyi almamaya calisiyorum, özellikle cilt ürünlerde, cünki bende leke yaptiklarindan süpheleniyorum.


Para diyetinden ne ögrendim bu ay?

1. Sacim cok kuruyunca hemen kendimi yeni ürünler arayisinda buldum herzamanki gibi, ama proje devam ettigi icin al(a)madim. 
Evde bulunan ve normalde dusdan sonra kullandigim Kerastase sac yagini gece yatmadan önce bolca sacima sürdüm. Sabah dus yaptiktan sonra bir baktim saclarim yumsamislar. 
Demekki elimdeki ürünleri daha farkli kullanirsamda istedigimi elde edebiliyorum, sürekli alisveris yapmam gerekmiyor.

2. Proje sadece makyaj ve bakim ürünler icin gecerliydi, bu sirada baska seylere ilgi duymaya baslayip bu sefer o yolda para harcayacak durumda buldum kendimi ve hemen frenledim. 
Para harcamaya okadar alismisimki, cüzdanimda ve bankada para durunca batiyor sanki. 
Oysaki para biriktirmek nekadar önemli, cok alismisiz her istedigimizi hemen alip borc yapip sonra taksit taksit ödemeye. 


3. Hayatimi degistirmeyecek bir ürün icin tonlarca para vermek akil isi degilmis, onu anladim. 
Cildimi sivilceden koruyan ürün: okay. 
Güzel bir parfüm: okay.
Cidden bana cok yakisan bir ruj: oda okay.
Ama cildimde diger alliklarimdan nerdeyse hic renk farki olmayan bilmem kacinci Mac allik: tamamen sacmalik.
Evde sekiz tane fondöten varken, herkes övüyor diye 9 uncunu almak (tecrübeyle konusuyorum, bunu yapmisligim var): tamamen sacmalik.
Sirf Limited Edition, belki sonra almadigima üzülürüm diye ürün alip depolamak yada sirf blogda tanitim amacli almak: evet, aynen :)


4. Para diyetinin sayesinde minimalist bloglarda bir cok yazilar okudum. Hosuma giden seyler ögrendim, mesela:
Mutlu olmak istiyorsan birseyler satin almiyacakmisin, güzel "ani" lar biriktirecekmisin.
Insan ölü yataginda olunca "Vahhhh tühhhh keske zamaninda o Rolex saatini alsaymisimmm" diye üzülmezmis, daha cok "Ahhhh keske ozaman ailemle tatile gitseymisim, keske amcami ozaman arasaymisim, keske komsuma o konuda yardim etseymisim" diye yapmadigi seylere üzülürmüs.
Birde düsündümde, tabiiki yeni ürünleri alip kullanmak güzel, ama uzun sürmüyor o alisveriste hissetdigim güzel his, ondan daha güzel ve daha uzun süren sey ürünleri blogumda sizlerle paylasmak.
Demekki aktif olup insanlarla iletisimde olmak gercekten daha mutlu ediyor.

6. Reklamlara bakinca genelde kendinizi kötü hissediyorsaniz, oda istenilen birseymis, bunuda internetden ögrendim.
Reklam sirketleri özellikle yaparmis bunu, daha cok ürün satabilmek icin, daha cok tüketime yönlendirmek icin.
Reklamdaki insanlar - cogu zaman sevenleri cok olan ünlüleri oynatiyorlar zaten- daha genc yada yasina göre daha genc kalmis, daha akilli, daha güzel, daha basarili, daha zengin, daha mutlular. Bunlari gördügünüzde onlar gibi olabilmek icin onlarin kullandigi ürünleri kullanip onlarin sasali dünyasindan bir parca "satin" almaya calisiyorsunuz, cünki reklam firmalari aynen bunu istiyorlar. 

Bu konuda izlemek isteyen herkese "9,90 YTL veya orjinal ismi 99 francs" filmini tavsiye ederim, özellikle siradan bir yohurdu satmak icin yapilan reklam filmi kismi acayip aciklayici oluyor ;)






7 yorum:

  1. bak ne güzel çıkarımlar olmuş :)) süper yaa bu para diyetini bende yapmalıyım sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim tatlim :) denersen umarim hosuna gider, alistiktan sonra okadar zor gelmiyor :)

      Sil
  2. CD Deodorant ' bende ayni sebepten aldim.Kokusu gercekten cok hos, ama terlemeyi,islakligi önlemiyor.Ayrica kullandiktan sonra hapsiriyorum bir müddet,alerji yâpiyor.

    Paraya hakim olabilmek güzel, yerinde ve kârârinda harcamayi ögrenmek gerek.Özellikle gencler.Bir cogunun borcu var,kredi borcu.

    Sürekli ve bilincsiz Alis veris hastâliga,bagimliliga dönüsüyor ve büyük sorun hâline geliyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Terlemeyi engelleyen bir tek Aluminium mus galiba, bugün kiz kardesimde söylemisti türkiyeye gidince arkadasinin parfümünü/deodorantini kullandikca öksürmüs, demek gercekten alerji yapabiliyor icerikleri :)

      Evet canim en güzeli kücük yasdan cocuklara ögretmek, ben kardeslerime herzaman anlatmaya calisiyorum ama gencler iste herseyi hemen istiyorlar, simdi kücük kardeslerimden biri okulunun yani sirada calismaya basladi ve paranin kiymetini yeni anliyorum diyor :)

      Sil
  3. Yazına bayıldım bayıldım bayıldım!!! Ellerine sağlık! :) Bende alışverişi ihtiyaç dışına çıkmadan yapıyorum artık. Elimde fazlasıyla ürün var hiç kozmetik alışverişi yapmasam yıllarca yeter. Bu arada Manhattan' ı görünce bi duygulandım. İlk farım ve ilk ojem Manhattan'dı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay cok tesekkür ederim tatlim, yorumunu okuyunca cok sevindim! :) Zaten bende fark ettimki, makyaj malzemeleri kolay kolay bitmiyor, özellikle farlar bir aliyorsun seneler boyu dayaniyor, en eski farim bes yillik olmus artik dogumgününü kutlayacagim nerdeyse :) Manhattan cok eski bir marka gercekten, bende cok seviyorum, hem uygun fiyatli hemde kaliteli ürünleri oluyor :)

      Sil
  4. Alüminyum zararlı deniyor evet ama alüminyum içermeyen deodorantlar bende kokuyu önleyemiyor,benim için yetersiz kalıyor.Bu yüzden artık alüminyum içermeyenleri almıyorum. Keşke hem kokuyu önleyen hem sağlıklı olan bir deo olsa..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...