18 Ağustos 2014 Pazartesi

Mac Ürünlerle Tecrübem!

  
Mac den ilk internet üzeri siparis ettigim ürünler Satin Taupe fari ve galiba Frost Finish olan "O" rujuydu ve ikiside bana hic yakismamisti.

Mac Douglasda satilmaya baslayinca kendim gidip fondöten almistim, cok övülen Mac Fix Fluid Fondöteni ve yanlis bir renkte: NC25, bana cok koyu gelmisti, benim cildimin rengi NC15-20 arasi.

Ayrica fondötenin sivilcelerimi daha kötü yaptigini düsünüyordum ve makyaj yaptigimda cok belli oluyordu. 
Birde pumpasinida ayri satin almam gerekmisti, bunuda cok sacma bulmustum. Mac den birdaha fondöten almadim.

Simdiye kadar Limited Edition ürünlerini hic almadim, nedense bana hic cazip gelmediler, belki her ciktiklarinda cok büyük bir "Hype" olustugu icin bende buna katilmak istemedim, bilemiyorum.

Simdiye kadar denedigim tüm Mac ürünleri

Farlar: satin taupe, patina, lucky green, silver ring ve jest tekrar elden cikarttigim farlar. 
Mac´in bos paletlerini cok begeniyorum. 
Normalde hic far paleti insani degilim, cünki begenmedigim ve kullanmadigim ürünlerin olmasina pek tahammülüm yok, bu yüzden tek tek begendigim farlari alip yerlestirebilecegim bir paletim olmasi hosuma gidiyor.
Simdiki farlarim hakkinda daha öncede ayrintili bir post yapmistim, bu yüzden sadece simdiki far paletimin halinden bir fotograf paylasmak istiyorum:



Rujlar: Please Me, Chatterbox ve Insanily It kalite olarak begenmedigim rujlardi.
Mat ve Amplified rujlar dudaklarimi cok kurutuyorlar ve dudaktaki cizgilere doluyorlardi ve Sheen Supreme Rujlarda resmen kayip gidiyorlar ve cok sicakta durmasa bile kabindada eriyorlar.

Lustre Rujlarin görüntüsünü begeniyorum ama onlarda cok cabuk kabin icinde eriyorlar. 

Elimde su an üc tane ruj var: Vegas Volt Amplified Finish, turuncu rengini cok yakistiriyorum kendime ve bu yüzden idare ediyorum ama tekrar almiyacagim bir ürün.
Lustering ve High Tea rujlarida Lustre Finish.
Lustering renginide kendimde cok begenmiyorum acikcasi.

Artik Mac den ruj bakmaktan vazgectim, cünki sirf rengi güzel diye kötü bir kalite satin almakta hos olmuyor, baska markalarinda zaten güzel ürünleri var. 
Bir tek High Tea rujunu tekrar alabilirim bittiginde, onunda ama kabinda erimesine sinir oldum.

Mac´ede ulasamadim, hic servis adresleri yok internetde. 
Bukadar büyük bir markanin sikayet etmek icin bir mail adresi bile olmamasi bu internet caginda cok garip gercekten.

Mac fircalarimi cok seviyorum, daha cok fircalarim vardi ama kullanmadiklarimi satmistim. 
Mac´den ürün satmak istedigin zaman hic problem olmuyor, genelde hemen bir alici cikiyor. 
Simdiki Fircalarim hakkinda bir post yapmistim zaten, bu yüzden sadece elimden cikarttiklarimi sayayim: 187, 182, 242 ve 227 fircalar.

187 Firca cok övülüyordu fondöten uygulamak icin, ama ben genelde fircayla fondöteni cizgisiz sürmeyi beceremiyorum, beautyblender süngeriyle cok daha güzel oluyor. 

182 fircasinida uzun zaman kullanmistim Pudra uygulamak icin, ama yaslandikca pudra cildimi daha kötü göstermeye basladi, hafif nemli ve isiltili ürünler daha cok yakisiyor bana.

242 fircasinida cok sert bulmustum far sürmek icin hatirladigim kadariyla. Tavsiye üzerine almistim, ama 239 fircasi bence daha güzel.

227 göz fircasinida senelerce kullandim, ilk önce Brule farini tüm göz kapagima yaymak icin, sonra göz altima kapatici sürmek icin. Ama firca cok büyük geldi zamanla.

Kapatici demisken Pro Longwear kapaticisini almistim ve göz altimdaki cizgilerime dolmustu. 
Renk olarak iyiydi ama kapatici sürdügüm cok belli oluyordu.
Bir cok kisinin begendigini biliyorum, sanirim ama genc -veya genc kalmis- ciltlere daha cok yakisiyor. Birde ürün cok cabuk bitiyor, pumpasi cok fazla ürün cikartiyor nekadar dikkat etsende.

Mac´in Blot Powder pudrasini almistim anlimdaki ve cenemdeki parlakligi matlastirmak icin, ama bu üründe bende basarili olmadi.
Yine cok kisinin begendigi bir ürün, ama iste hersey herkese gitmiyor, herkesin farkli cildi var.

Zaten artik biri bana birsey tavsiye edince, ilk önce onunla benim halime bakiyorum: yasimiz yakinmi, cildimiz benziyormu, ten rengimiz benziyormu ;)

Mac alliklarindan Harmony, Pink Swoon ve Peaches´i cok cok seviyorum. Acik tenli olanlar icin birebir Sheertone alliklar. 
Pigmentli alliklari hic sevmiyorum, sabahlari kolayca makyajimi yapabildigim ve yinede beni palyaco gibi yapmayan ürünler tercihim :)
Bir tek Harmony mat finishli, ama oda cok güzel duruyor.
Yine tüm bloglarda cok övülen Mac Melba alligi bana ama hic yakismamisti, daha bronz olan kuzenime hediye etmistim.

Son olarakda göz kalemlerinden Mac Teddy kullanmistim ve acik kahverengi güzel bir kalemdi ama maalesef kaybettim. 
Simdiyse daha yeni Coffee rengini aldim. 
Kaliciligi cok iyi, kaymiyor, akmiyor, tüm gün durdugu gibi duruyor, sürülüsü kolay ve fircayla dagitmasida kolay, bu yüzden Khol Kajallari tavsiye ederim.

Sizin bana tavsiye edeceginiz Mac ürünleri hangileri?
Sizin Mac tecrübeniz nasil?




21 yorum:

  1. Mac ile aran hiç iyi değil gibi görünüyor. Elimde high end çok ürün var ama hiç Mac yok, mağazaları bana çok kasvetli ve kasıntı geldiği için galiba. Yalnız ben de far paleti konusundan senin gibi düşünüyorum ve ben de Mac'ten küçük bir palet yapabilirim. Farların kalitesinden genel olarak memnunsun galiba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mac magazalarina bende tek bir kez gittim, genelde direk Douglasdan yada online satin aliyorum. Bende dörtlü paletlerle baslamistim,en son dört tane dörtlü paletim oldugunda büyük palete gecmistim, tavsiye ederim cidden, kaliteleri genelde cok güzel, ama sana yakisan ve sürekli kullanacagin renkler olursa daha güzel olur :)

      Sil
  2. Öncelikle çok güzel bir yazı olduğunu belirteyim ve benimde MAC'ten şu ana kadar aldığım ve hiç memnun kalmadığım tek ürün sanırım Vibrancy Eye Primer oldu.
    Allıklardan da Fleur Power çok güzel olmasına rağmen fazla pigmentli olması ve benim aşırı beyaz tenimde abartılı durmasından dolayı sattım.
    Ama Pink Swoon, Peachykeen, Rosy Outlook ve koleksiyon ürünlerinden tek sahip olduğum Magnetic Nude koleksiyonunda yer alan At Dusk'ı çok severek kullanıyorum.
    Bende senin gibi pek koleksiyon ürünlerinden birşey almıyorum nedense abartılı geliyor zaten fiyatları da baya yüksek oluyor.
    Sana rujlardan Peach Blossom'u denemeni öneririm bir de MSF pudrayı öneririm ben çok severek kullanıyorum.
    Benim denemek istediğim tek ürün bu aralar Lightscapade aydınlatıcı nc15'in bile koyu geldiği tenimde nasıl durur, kullanır mıyım bilmiyorum ama uzun süredir aklımda belki bi ara delilik yapar alırım.:)
    Bu arada bende MAC'in fondötenlerini pek sevmiyorum zaten sevsem bile NC15 bile bana bir ton kadar koyu geliyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende primer diye okuyunca bir tane ürün daha aklima geldi, rujun altina sürülen prep+prime primerinide almistim Mac´in ve labello gibi birseydi, hic begenmemistim :)

      Peach Blossom´u görmüstüm bloglarda güzel bir pembeye benziyordu, testeri varsa bir deneyim birdahaki gidisimde. MSF hangi rengi kullaniyorsun? Kisin bendede oldukca acik olmasi gerekiyor :)

      Sil
    2. Canım ben MSF'nin en açık rengi olan Light rengini kullanıyorum zaten bu pudrayı sevmemde ki en önemli sebep mineral içerikli olması.
      Cildim kuru-karma ama kışın daha çok kuruya dönüyor ben bu pudrayı nemlendirici üzerine Sigma F82 fırçayla tek başına uyguluyorum hem ortaya çok doğal bir sonuç çıkıyor hemde diğer pudralar gibi cildimi kurutup, germiyor.
      MAC Store veya Douglas'a gittiğinde hem pudrayı hemde Peach Blossom'u denemeni öneririm inşallah beğenirsin.:)

      Sil
    3. tamam iyice merak ettim simdi, ilk firsatta yüzümde uygulatacagim pudrayi ve rujuda deneyecegim mutlaka :)

      Sil
  3. Ne güzel bir post olmuş..önceki blogundan beri takip ediyorum ve seviyorum seni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim, yorumuna cok sevindim! :)

      Sil
  4. Canim oldukca aydinlatici bir post olmus. Ben simdiye kadar macin sabitleyici spreyini ve transparan pudrasini kullandm ve memnunda kaldim. Ama son zamanlarda macin urunlerinde paraben oldugunu duydum biraz tereddut yasiyorum suanda. Nars ona gore daha iyi ve temiz icerikli diolar henuz denemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Icerikleri pek iyi degil maalesef, ama cogu ayni, nars ürünleri almanyada satilmiyor, yurtdisindan siparis etmistim allik ve bronzer almistim ve begenmemistim/bir kac saat icinde yanagimdan kayboluyordu allik, mac gibi aksama kadar dayanmiyordu. Bende mümkün oldukca dikkat etmeye calisiyorum iceriklerine artik, codecheck.info sayfasindan bakiyorum :)

      Sil
  5. Face and body fondoten, strobe liquid, prolongwear kapatici, Syrup ruj (lustre) ve Root ccb disinda tekrar satin alacagim urunu yok. Pink swoon'a hastayim ama ayni rengi drugstore markasinda da bulabilirim. Digerlerini bulamiyorum. Bulsam bi daha mac'in kapisindan girmiycem, calisanlarindan hazzetmiyorum.

    prolongwear bence sana sahane olur, b.blenderınla denesen? Eminim denemissindir(

    sadece 1 tek sey alabilirsin dersen, face and body.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .face and body i merak ettim simdi, lisa eldridgede tavsiye ediyordu videolarinda. Syrup da cok duydum, lustre finishse bak onu alabilirim bir deneyim douglasda :) haklisin bir cok calisanlar maalesef oraya ayit degilmisiz gibi davraniyorlar, bizden degilde kimden para kazaniyorlarsa artik :)

      Sil
  6. güzel bir yazı olmuş, ben mac' in en çok farlarını ve sheertone allıklarını seviyorum :) bence her markanın en başarılı olduğu bir ürün kategorisi var mac far konusunda başarılı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen imzaliyorum, bende :) lustre rujlarida güzel, ama marketlerde benzerleri cok zaten :)

      Sil
  7. yine çok güzel bir yazı olmuş <3 ben genelde bütün ürünlerini beğeniyorum mac in. zaten o kadar para verince beğenmen gerekiyor gibi hissediyorsun Türkiyede :))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haklisin, okadar para verdikten sonra insan kendini rahatlatmak istiyor iyi yatirim oldu diye haha :D Türkiyedeki fiyatlar zaten ucmus canim, almanyada okadar pahali olsa cidden burda hepsi rafda kalir :)

      Sil
  8. Güzel bir yazi olmus canim, farlari cidden süper.

    YanıtlaSil
  9. Far paletini çok beğendim, tam benim renklerim :) Ayrıca bu paletlerin sık kullandığın farlardan oluşması da onları çok avantajlı hale getiriyor gerçekten. Mac'e karşı hiçbir olumsuz duygum olmadı şimdiye dek, her kullandığım ürünü çok başarılı geldi bana. Uzun süredir kozmetik alışverişinden uzak duruyorum ama yenileme ya da ekleme gibi bir ihtiyacım olduğunda aklıma ilk Mac geliyor. Off yazdım bu kadar çok fena kozmetik alışverişi yapasım geldi :)

    YanıtlaSil
  10. Ben Mac pudra ve maskara kullanıyorum ve memnunum :)

    begumerenoglu.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi pudra ve mascara merak ettim, hemen bloguna bakiyorum :)

      Sil
  11. Ordaki kırmızı ruja kydı direk gözüm :)
    Ben far işinden pek anlamıyorum ama sana çok yakışıyo :))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...