25 Ağustos 2014 Pazartesi

Drugstore Alisverisi + Hormonal Bozukluklara Yol Acabilen Icerikler!



Dm marketinden alisveris yaptim, bunlarda güzellik ve bakim anlaminda aldiklarim :)

DeMake Up- Pamuklar
Yillardir dm´in kendi markasindan olan ebelin pamuklarini kullaniyorum, bunlarin fiyati ebelinkininden nerdeyse iki mislisi ve icinde hatta daha az ürün var, ama cok merak ettim acaba daha iyilermi diye. 
Bir kere kullandim simdiye kadar ve hafif daha sert bir yüzleri var sanki, pek fiyatina degecek degisik bir performans görmedim simdilik.

Balea Ölü Deniz Peeling Lemongras
Hic vücud peeling sevmeyen ve kullanmayan ben son zamanlari nedense sever oldum, oysaki cidden pek islevi olmayan ürünler benim icin. Ama hafif kese gibi birseyle uygulandigindaki vücuddaki hissi seviyorum, sanki derinden temizlenmis gibi :)
Bu Peeling´in dus jelinide kullandigim ve kokusunu cok sevdigim icin aldim.

Maybelline Volume Rocket Waterproof Mascara
Aylardir, hatta bir sene olmustur, sürekli youtube videolarinda bu rimelin hype´i dolaniyor. Yillar önce Maybelline Rimellerini kullanip begenmemistim, bu yüzden tekrar hic denemedim.
Ama Benefit They´re Real rimeli sürerken sürekli fircanin büyüklügünden etrafa bulastirmam artik sinir etmeye basladi beni. Bununda fircasi büyük, ama sürerken hic öyle birsey olmadi. 
Durusu güzel,kirpikleri cok güzel ayiriyor ve kirpikler aksama kadarda düsmüyor, ayrica waterproof olmasi güzel. Bakalim uzun vadede begenecekmiyim. Pek hacim yapmiyor bende, ayrica Benefit rimeli kadar "woww" effektide yok bende, ama yinede güzel bir ürün, sanirim bir cok kisi zaten bunu baska bir rimelle beraber kullaniyormus, bende denerim artik.

CD Mini Wasserlilie (Nilüfer) Deo- Aluminyumsuz
Mini cam siseli olanini almistim gecen ve onu hic begenmedim. 
Dus dan sonra felaket yakiyordu ve sIktigin zaman kollarimin alti yas oluyordu. Ayni ürün bunun icinde gaz gibi cikiyor ve nedense artik bende yapmiyor bu deo. 
Büyük siseyi dusdan sonra sIktIgimda acitiyordu ilk baslarda, ama artik vücudummu alisti bilemiyecegim, artik yanmiyor. 
Tabii aluminyumlu ürünler gibi terlemeyi engellemiyor, ama almanya okadar sogukki su an kaloriferleri yakmayi düsünüyoruz, bu yüzden terleme sorunu yok zaten ortada :) Kokusuda cok güzel!

ebelin Aseton
Bunun birde baska verziyonu var ama ben hep mavi sisedekini aliyorum, tirnaklarima bu daha iyi geliyor ve gayet memnunum. Siseyi degistirmisler bu arada :)

ebelin kücük tarak
Bende tek tük beyazlar cikiyor,genelde okadar kücüklerki, sacimin altinda kaliyorlar hemen farkedemiyorum, farkedince hemen cimbizla aliyorum kendilerini, cünki sürekli bir kac tel sac icin sacimi komple boyamak istemiyorum. Bu yüzden bu taraga ihtiyacim oluyor, sacimi yukari dogru sIkI bir sekilde bagliyorum, sonra aynanin karsisinda bu tarakla saclarin arasindan sIki bir sekilde tarayinca kücük beyazlar hemen ortaya cikiyorlar ve rahatlikla alabiliyorum. Tarak sadece 50 Centdi ama bayagi sertmis, birdahakine normal olani alirim.

John Frieda Luxurious Volume Sampuan
Bunu Duygu Ozaslan sac rutininde tavsiye ettigi icin aldim, bir cok videolarini izledim ve cok begendim, kanalini tavsiye ederim bu arada :)
Bu aralar khadi markasinin sac yagini dus dan önce kullandigim icin zaten Volume sampuan alacaktim, cünki Volume sampuanlar en iyi cikartiyor sacdaki yagi. 
John Friedanin Brilliant Brunette serisininki alacaktim ama maalesef yoktu, onu daha önce defalarca aldim ve cok güzel bir sampuan, onuda tavsiye ederim :)
Yaninda mini sampuan hediyeydi.

John Frieda Brilliant Brunette Hydration Conditioner
Yillardir kullandigim bir ürün, kesinlikle cok basarili. Kokusunuda seviyorum ve saca verdigi hafif rengide, yumsatmasida cok güzel.
Türkiyede bu marka cok pahaliya satiliyor, dm marketinde 5,95 Euroya aldim tanesini. 
Bir kac ayda bir indirimde John Frieda sampuan ve sac kremleri 3,99 Euroya satiliyor Rossmannda, ama bir tek Brilliant Brunette serisini indirmiyorlar coguz zaman (nedense?).
Ayrica bu ürünler cok uzun zaman dayaniyor bana, örnegin balea ürünleride fena degil ama su gibi cok cabuk bitiyorlar ve daha sIk alman gerektigi icin bence fiyat olarak cokda büyük bir degisiklik olmuyor :)

Merz Göz Cevresi Icin Hyaluronik Asitli Nemlendirici Maske
Ilk aldigimda begenecegimi pek tahmin etmemistim, ama cidden cok güzel bir ürün ve farkda yaratiyor, kücük cizgiler doluyor ve daha cok "dinlenmis" bir görünüm ortaya cikiyor. Tavsiye ederim :)

Schaebens Avocado&AloeVera&Urea Nemlendirici Maske 
Cildim cok kuru bir kac gündür ve normalde kullandigim Avene nemlendirici maskemde bitmisti gecen, bu yüzden hem yeni birsey deneyim istedim hemde bu sefer kokulu bir maske istedim :)
Eve gelir gelmez cildimi temizleyip uyguladim, 20 dakika bekledikten sonra  kozmetik mendiliyle hafifce sildim ve ikinci kez uyguladim hemen arkasindan (zaten iki uygulamalik var icinde). 
Codecheck sayfasindan baktim ve hormonal icerikleride yokmus, cildime uyladigim seylerde ya hic yada fazla olmamasina dikkat etmeye calisiyorum.
Ben begendim, cok güzel dinlendirdi cildimi, yine alabilirim, hatta belki digerlerinide denerim degisiklik olur :)

Balea Soft&Clear Sivilcelere Karsi Folyolar
Bu ürünü sürekli kullanirdim eskiden, sonra cildim düzelince pek gerek kalmamisti. 
Alisverise gittigimde yine sivilcem cikmisti ve böyle "icten" aciyanlardan, hani hicbirsey yapamazsin, acir, siser, cirkin gözükür vs aynen onlardan, onlarada en iyi bu ürün geliyor. 
Folyolar kücük ve yuvarlak, tam üstüne yapistiriyorsun, bir kac saat yada en iyisi aksam yatmadan önce, cidden cok ise yariyor!
Sisligi iniyor, kücülüyor, bastaki gibi kirmiziligi gidiyor, agrisi gidiyor. 
Bununda iceriginde codecheck´e göre zararli birsey yok, hormonal icerigide yok :)
Sadece iceriginde salisilik asit oldugu icin hassas ciltlerde günesle beraber leke yapabilir, bu yüzden cok kullanilmamali ve iyi bir günes kremide kullanmali gündüzleri :)


Hormonal Bozukluga Yol Acabilen Icerikler

Bazen bu  konuda bahsediyorum ve yine ürünleri tarif ederken hakkinda yazdigim icin, kisaca bu konuya deginmek istiyorum:
Ben cildimde leke yapabilecekleri icin ürünlerin hormonal icerikleri olmamasina yada az olmasina dikkat ediyorum. 
Ama genel anlamda bazi ürünlerin icerikleri hormonal bozukluklara yol acabilirmis, öyleki ürün deneylerinde hayvanlarin kadin/erkek organlari degismis bu maddelerden dolayi. 
Yani sanki vücudunuza hormon veriliyormus gibi, cinsiyetini degistirmek isteyenlerde yada ciddi hasta olan insanlara hormonlar verildigini duymusunuzdur zaten.

Bunun üstüne birde gecenleri ilginc birsey okudum: 
Bir insan alkol´in icinde yüzerse, sarhos oluyormus :) 
Demekki cildimize ne degiyorsa icimizede giriyor ve zararda verebilir.
Tabii herzaman dikkat etmek mümkün degil, bende bu konuda kesinlikle hic uzman degilim ama yinede hayatda her konuda oldugu gibi bu konudada biraz bilincli olmakta fayda vardir diyorum :)

Ben Codecheck.info sayfasindan bakiyorum ürünlere daha kolay oldugu icin, ama yinede bazi hormonal bozukluklara yol acabilen bir kac maddeleri sayayim, belki elinizdeki ürünlerin icerigini kontrol etmek isterseniz. Nekadar önde yaziyorsa, okadar cok vardir icinde nekadar en sonlara dogru yazilmissa, okadar azdir madde ürünün icinde :)

Bunlar sadece bir kac tanesi, ürünlerde en cok kullanilanlardan
  • Methylparaben
  • Propylparaben
  • Ethylparaben
  • Butylparaben
  • Hydroxycinnamic acid
  • Dihydroxybiphenyl
  • Butylhydroxyanisol (BHA)

Genelde günes korumasi olan ürünlerde
  • 4-Methyl-Benzylidencamphor (4-MBC)
  • Ethylhexyl-Methoxycinnamate (OMC)
  • 3-Benzylidencamphor (3-BC)
  • Benzophenone-1 (BP1) + Benzophenone-2 (BP2) nicht in der EU zugelassen
  • Benzophenone-3 (Oxybenzon)
  • Homosalate (Homomenthylsalicylat bzw. HMS)
  • Octyl-Dimethyl-Para-Amino-Benzoic-Acid (OD-PABA)
  • Octocrylene


Almanca bilenler icin bu sayfayi tavsiye ederim, daha ayrintili bilgi iceriyor :)



10 yorum:

  1. John frieda nın hacim verici şampuanın ben testerlarını kullanıp çok beğendim! Rocket rimeli de henüz açmadım çekmecede duruyo:) aah ah kötü içerikler..:/ nelere yol açmıyor ki..

    YanıtlaSil
  2. İçerikler... bi ürünü elime alınca yaptığım ilk şey içeriğine bakmak ama arada kötü içerikli şeyleri de alıyorum tabi >.<

    YanıtlaSil
  3. Dm ya cok seviyorum orayi ^^ Ebelin asetondan cok memnunum bir yildir ona sardim . Bu arada icerik konusunda cok guzel bir not harikasin

    YanıtlaSil
  4. peeling ve maske işe yarasın yaramasın çok seviyorum ben :D
    Dikkat etmek lazım ama ürün alırken bu kadar etkisi olduğunu hiç bilmiyodum ben..

    YanıtlaSil
  5. bu içerik mevzusu çok geriyor beni de. Bunlara ilave daha bir sürü şey var ve bunların hepsini nasıl bilebiliriz ki :((( aklında olsun talc ve mineral yağlar da zararlı.nasıl bunları kullanmalarına izin veriyorlar aklım almıyor.

    YanıtlaSil
  6. John Frieda Brilliant Brunette'i denemek istiyordum uzun zamandir, tavsiye ediyorsan deneyecegim :). Güzel bir yazi olmus canim yine.

    YanıtlaSil
  7. John Frieda ürünlerini ben de seviyorum ama dediğin gibi burada pahalı. Kozmetik içeriklerine pek bakmıyordum ama artık daha dikkatli olacağım.

    YanıtlaSil
  8. DİKKAT ETMEK GEREKİYOR KESİNLİKLE :)

    YanıtlaSil
  9. Çok sağol viva. Ben bu zararlı içerik olayına karşı çok hassasım son zamanlarda.

    YanıtlaSil
  10. Schaebens maskeleri burda bir kozmetikçide gördüm baktım almadım ama yarın gidip alıcam :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...