11 Ağustos 2014 Pazartesi

Bir Hafta Media Haberlerinden Uzak Durmak - Yeni Minimalist Projem!

Merhaba!

Yazin ortasina üsütmüsüm, bogazimi sicak tutacak esarp, saatde bir tuzlu suyla gargara, litrelerce balli papatya cayla yataktayim. 

Ama pozitif yönünden bakalim, size yeni minimalist projemden bahsetmeye firsatim oldu.

Söyleki zaten iki haftadir bunu azar azar denedim ve kendime "alistirma" yapmistim. 

Bir hafta boyunca hertürlü haberlere 
bakmama, okumama, dinlememe, ilgilenmeme Projesi. 


TV deki hertürlü haberden, radyo haberlerinden, gazetelerden, dergilerden, haber iceren internet sayfalarindan, magazin programlardan ve haberlerinden, haber iceren twitter ve facebook üyeliklerinden, youtube ve benzeri kanallarin videolarindan, [komplo teorileri üzerine olan] haber forumlardan ve bloglardan.

Zaten cok önemli birsey olursa mutlaka ögrenirsiniz.
Sokaktaki posterlerden ve reklam afislerinden ve hatta etrafinizdaki insanlarda siz sormadan size güncel haberleri anlatirlar.

Tüm hayatim boyunca herseyden haberdar olmanin cok önemli oldugu ögretilmisti bana, ögretmenlerin genelde siyasetle ve dünyada olup bitenler hakkindada daima bilgilerini "güncellendirmeleri" gerektigini. 

Onca haberin ama bünyemize cok negatif enerjisi var, bizleri yoruyor, hislerimizi yipratiyor.
Sürekli birilerin kavgalari, hosgörüsüzlük, dini sömürü, savas, ölüm, hirsizlik, iskence, aglayan cocuklar, sefillik - özellikle ana haber bülteni insanligin tüm igrencliginin toplanmis hali sanki.

Abone oldugumuz gazetelerin ve dergilerin icerikleri ve reklamlarida baski yapiyor, düsüncelerimizi ve hareketlerimizi etkilemeye yönelikler daima. Cogu direk ama coguda bilinc alti oluyor.

Örnegin bir profesörüm bir kez demistiki, halki yönetmek icin media yi yönetmek gerek. 
Bu yüzden almanyada en cok satilan "Bild" gazetesinde ne yazarsa tersini yapin derdi. 
Ozamanlar grip salgini vardi ve Bild gazetesi mutlaka asi olmaniz gerekiyor diye panik yapiyordu, ölülerden bahsediyorlardi sayfalar boyunca. Asi olmak bedavaydi, almanyadaki tüm saglik sigortalar ödemek mecburiyetindeydi. 
Ama insanlara gercekten faydasi varmi yoksa hatta asinin zarari olabilirmi kimin umrunda.
Biraz arastirdiktan sonra asinin bir cok yan etkisini ve ilerki yillardada hastaliklara sebep olabilecegini okumustum ve vazgecmistim. 
Seneler sonra pharma endustrinin bir oyunu oldugunu, asilardan bir ton para kazandiklarini ögrenmistim.

Veya kadin dergilerini düzenli okuyanlarin kendi hayatlariyla ve vücuduyla daha cok problemleri oldugu, daha cok güzellik ameliyatlari yaptiklarini ve bu tür konularda daha cok para harcadiklarinida de belgelenmis birsey. 

Kendimden örnek vereyim.
Ilk makyaj forumlarla ve bloglarla tanistigim dönemler, ay ne güzel, daha az para harcarim simdi, dogru ürünleri hemen bulurum tavsiyeler üzerine demistim. 
Ama tam tersi, nekadar cok güzellik forumlari ve bloglar okursaniz, okadar cok para harciyorsunuz bu yönde. Tanidik geldimi :)

Psikoloji üzerine bir dergide okumustum: 
Kendinizi artik cirkin ve kötü hissetmek istemiyorsaniz, kadin dergilerini okumayi, magazin programlarini takip etmeyi birakin. 
Reklam bombardamanindan kurtulun- mümkün oldukca.

Almanlarin bir lafi var, Herkes senin en iyi yönünü istiyor- Parani diye. 

Ayrica sürekli herseyden haberim olsun diye kostururken insan en önemli seye konsantre olmayi unutuyor: Kendine.

Stresli oldugum zamanlar gazeteler birikiyordu ve okumadigim sürece kendimi kötü hissediyordum.

Yemek yerken TV de yada is güc arasinda internetden savas haberlerini, ölen cocuklari görüp bundan haberdar olmak cok kötü ve kimseyede faydasi yok. Ama benim psikolojime zarari var.

Felaket haberleri her gün kara basan gibi üstümüze cöküp sonra icimize oturuyorlar.

Ve acikcasi: bir cok beni ilgilendirmeyen, isimle alakali olmayan ve günlük hayatima hic bir katkisi olmayan seylerden haberim olmasinada hic gerek yok.
Zaten gerektiginde tüm bilgiler internetde bir tik ötede.




2 yorum:

  1. ben yıllardır haber izlemiyorum. Ciddiyim. Çok daha huzurlu bir insan oldum. Sadece İnternetten istediğim haberi okuyorum .

    YanıtlaSil
  2. Canim oncelikle cok gecmis olsun umarim cabucak iyilesirsin . O kadar guzel seyler yazmissin ki katilmamak elde degil. Gercekten haberler ve diger hersey insani yipratmktn baska bir ise yaramior. Haberler hep ic karartici :( projende basarilar ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...