25 Temmuz 2014 Cuma

Para Diyeti + Yeni Aldiklarim!



Merhaba Sekerler!

Umarim bu yaz günlerini güzel geciriyorsunuzdur! :)
Gerci hem oruclu olup hemde disarisi sicaktan yaniyor olunca evde pinekleniyoruz, ama halimize sükür diyelim :)

Aldiklarim tabiiki sadece cok ihtiyacim olan seyler:
dudaklarimin kuruluguna karsi zaman zaman kullandigim bepanthen yara kremi, favori dove invisible deo´m ve sivilcelere karsi yeni bir tüp La Roche Posay Effaclar Duo+. 
Insallah yeni verziyonu eskisi kadar iyidir.

Bu ayin sonuna kadar para diyetim devam ediyor, daha önce burda anlatmistim tik tik ve su ana kadar cok zorlanmamistim, ama son iki gündür bayagi zorlandim!

Pieper Parfümeri 20 % lik ucuzluk yaptilar- HERSEYE! 
Bunu zaman zaman yapiyorlar, ama cok büyük bir sIklIkla degil, en son kisin yaptiklarini hatirliyorum. 
En cok aklimda olan Benefit ürünleri vardi, hatta online sayfada gezindim, uzun zamandir aklimda olan Mac´in renksiz dudak glossunu ve Benefitin acik renkli kas rimelinide sepete attim- ve geri sag kösedeki "X" e tiklayip sayfayi kapattim.
Söyle düsündüm:

>>> Ürünleri cok istiyorum, evet, ama aslinda onlara ihtiyacim yok.

>>> Para diyeti projem henüz devam ediyor ve amac ihtiyacim olmayan hicbirseyi almamakti, yenilmek istemiyorum.

>>> Nasil olsa yine indirim yaparlar bir kac haftaya/bir kac ay a kadar.

>>> Ürünlerin yerine kullanabilecegim baska kozmetik ürünlerim var, onlari kullanacagim simdilik.


Ve ayrica bugün almanyaya Urban Decay markasi geldi, bunada cok sevindim ama tabii alisveris yapmadim.
Aklimda olanlar 24/7 göz kalemleri, Tease ve Snakebite farlari (Naked 2 Paletinden en cok sevdigim renklerdi) ve yeni göz bazi, cünki benimki bitmek üzere.
Simdilik almiyacagim bunlari, ama aklimdalar ve artik almanyadada satildiklari icin hatta magazadan belki direkde alirim, hem diger ürünlerede bakmis olurum.

Bugünlerde beni mesgul eden birseyde sade yasam tarzi, tüketim hakkinda seyler vs youtube´dan cok ilginc bir belgesele dek geldim, almanca anlayanlar icin: tik tik
Konu "Mal-Mülk mutluluk getiriyormu? Zengin bir ülkede seyahat".

Cesitli insanlara nekadar mutlu olduklarini soruyor genc belgeselci, bu insanlarin icinde cok asiri zengin olan abu dabi´den insanlar var, dag basinda elektriksiz, televizyonsuz, telefonsuz yasayan yasli bir cift, henüz yeni finans sektöründe calismaya baslamis ve cok para kazanacagi kesin olan genc bir kiz, bir kac sene önce milyonlar kazanip zengin olan bir cift vs.

Sonradan zengin olan bir adam yanit olarak dediki: insan herseye alisiyor ve belli bir zaman sonra yeni hayatina alisiyorsun ve daha iyisini istiyorsun.
Ayrica önceden hanimi hemsireymis, isini birakmis milyonlari kazaninca, cok cok güzel bir villa almislar kendilerine, bende bayildim eve izlerken. 
Ama (zengin?) misafirleri gelince ilk sorduklari sey "yüzme havuzu ve hamam nerde?" oluyormus ve ikiside yokmus villa da. 
Ihtiyac duruma göre degisiyor demek, hicbir zaman yeterince seye sahip olamiyorsun, eger kendi icinde yeter bukadar demedigin sürece.

Cok cok ilgincti, keske bu tarz belgesellerden daha cok olsa.

En cok dikkatimi ceken berlinli multi-milyoner Klaus Zapf oldu. 
Adamin tasinma firmasi var, ama kac yasina gelmis ehliyeti bile yok. 
Cok zengin, ama ne villada, nede normal bir evde, kapici evinde oturuyormus. 
Zenginligin onun icin fazla birsey ifade etmedigini söylüyor ve en tuhafi: ona inaniyorsun. 
Tek getirdigi sey istedigimi rahatlikla söylüyorum, konusuyorum, o özgürlügü bana verdi, fakir olunca bunu yapamiyorsun dedi. Maalesef dogru sözler.

Birde dag´da yasayan yasli adam cok ilgimi cekti, nekadar huzurlu ve mutlu bir ortamdi, tepeye cikip hayvanlari izlediklerinde bende mutlu oldum :)

Ha birde her insanin evinde en az 10.000 tane esyasi varmis, belgeselde üsenmeyip saydi gazeteci bende okadar yoktur sade yasiyorum dedi, 9000 esya cikti. Ben saymiyacagim, vardir mutlaka.
Ama Klaus Zapf´in sözleride güzeldi, gazeteci ona niye mala-mülke önem vermedigini, okadar zengin olupta niye bukadar sade yasadigini sorunca, böyle cevapladi:

Sadece sen esyalarina sahip olmuyorsun, ayni zamanda esyalarinda sana sahip oluyor.


Her insan kendini rahat hissettigi sekilde yasamali bence, herkes icin degildir sade yasam, hem herkes icin degisir zaten "gösterissiz" yasamak. 
Ama habire alisveris merkezlerini gitmekten, sürekli para harcamaktan, eve tonca esya yigmaktan vakit bile bulamiyoruzki tüketimimiz hakkinda düsünmeye.




24 yorum:

  1. Bu para diyeti yakacak seni ;)
    Özledim ama seniii alışık değilim yazısız günlerine ;)
    Öpüyorum ki kocaman :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben mim getirdim ki sana tabi yapmak istersen :)
      Bu arada valla bak çok özletme ama yaa :*

      Sil
  2. Hıım para diyeti değişikmiş :) Aslında direk tasarruf da denebilir ama değişik olmuş böyle de :)
    Kolay gelsin ya, benim de tasarruf yapmam lazım aslında ama her dışarı çıktığımda eve kozmetik adına mutlaka bir şey almış olarak dönüyorum artık alışkanlık halini aldı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tabii öylede diyebilirsin, bir ay icin sinirladim proje gibi :) Mutlaka alisveris yapacaksin tabii, hem daha gencsin bir cok seyi denemen lazim, herkes icin gecerli, hem cok cabuk aliskanlik yapiyor haklisin :)

      Sil
  3. Tüketim hayatımızın bir parçası olmuş ne yazık ki hep daha fazlasını daha daha fazlasını istiyor insanlar. İhtiyaçları almak en mantıklısı, para diyeti iyiymiş:) Ud 24/7 kalemleri harika gerçekten, kalem ihtiyacın olduğunda kesinlikle tavsiye ederim:))
    Effaclar Duo'nun da hangisini alayım bilemedim. Yeni versiyonunu aldın madem eskisini de biliyorsun haber ver memnun kalırsan da kalmazsan da olur mu=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam yazarim mutlaka, henüz eski verziyonu az kaldi bitmedi daha. Eskisi cok iyiydi ama eczanelerde artik satilmiyormus, yenisi satiliyor artik sadece, yeni bir formülmüs, insallah iyidir :)

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı. Çok beğendim. Bende yakınlarda mutlulukla ilgili yapılan bir deneyi paylaşmıştım. Son günlerde bu konular daha bir ilgimi çekmeye başladı. Özellikle şu cümle beni kalbimden vurdu. "sadece sen eşyalar sahip olmuyorsun eşyalarda sana sahip oluyor".

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa evet bende senin o postuna bayilmistim, hatta bir kac not almistim kendime :) Bendede aynen son zamanlarda ilgimi cekiyor bu tür konular, cok blog ve sayfalar okuyorum bu konularda ve youtubedanda bayagi bir videolar izledim, zaman zaman paylasirim artik, cok degisik fikirlere rasladim, iyi geliyorlar ruhuma :)

      Sil
  5. Şu Bepanthen krem çok güzel bende kullanıyorum sivilceler için bile hemen 2 gün içinde gecirebiliyor. :)
    Klaus Zapf'ın dediği sözü çok beğendim : Tek getirdigi sey istedigimi rahatlikla söylüyorum, konusuyorum, o özgürlügü bana verdi, fakir olunca bunu yapamiyorsun .

    Çok haklı gerçekten..
    Bazen o kadar saçma şeylere para harcıyoruz ki gene de vazgeçemiyoruz, Sakın vazgeçme Para diyetinden! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet adamin bende etkisinde cok kaldim. Okadar paran olsun ve okadar rahat ol bu konuda, baska birisi olsa en pahali arabalari dizer garajina, ehliyeti olmasa bile soför tutar vs ama adam ben böyle iyiyim, ayda 300 euroyla geciniyorum diyor. Bir cok insan ona deli gözüyle bakiyormus öyle yasadigi icin, ama bence fakir olupta sanki zenginmis gibi borc yapip hava atanlar asil deli olanlar :)
      Yok tatlim vaz gecmem, zaten surda ne kaldi ayin sonuna :)

      Sil
  6. Canım yazını okurokumaz para diyeti yazına da ışınlandim. Ben de bir donem aynı seyleri düşünüp kendimi cok kasmıştım kozmetik almamak icin ama bir donem sonra kriz geliyor maalesef :( ama isten ayrıldıktan sonra mecburen epey kıstım .. Ben severek kullansam hic üzülmem de aynı senin gibi bloglarda okuyup aradığım urun bu deyip alıp ta hic benim tarzım olmayan urunler çöpe gidince cok üzülüyorum. Varya ben kozmetik firması olsam tester boy da üretip cok dusuk ücret karşılığında satarım fondotenleri falan. Çünkü tester turkiye de genelde vermiyorlar ve dev boyunu alıp sonra renk uymayinca beklentin karşılanmayinca hepsi israf oluyor ve bu durum beni cok uzuyor. Dışarıda ac insanlar varken benim boyle keyfi para harcamamın adil olmadıgını düşünüyorum. Izlediğin video cok güzelmiş. Bende mutluluk ile ilgili bir kose yazısı okumuştum ve orada alınan kıyafet /ayakkabı /saat gibi maddesel seyler yerine seyahat/konser bileti/ hobi kursları (y.dil, fotoğrafçılık gibi )/trekking/ kamp vs etkinliklere katılmanın insanları cok daha mutlu ettigi yazıyordu. Ve kesinlikle cok doğru , mutluluk guzel an ların bütünü degil mi? Keşfet hayatı , hic yapmadığın seyleri dene, tak eşini koluna gidin amerika ya mesela :) yada beraber yemek kursuna falan, ah benimkini bir ikna etsem keske :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. esimle yemek kursuna katilsam onu cezalandiriyorum sanar kesin haha :D
      kozmetik konusunda kendimi kasmiyacagim fazla, seneler boyu bir cok seyi denedigim icin neyin yakisip yakismadigini asagi yukari biliyorum zaten, ayrica bir kac favorilerimde var, onlarda kalirim. Ama dedigin gibi eskisi gibi denemeden almamaya calisacagim, örnegin eskisi gibi kolayca yurtdisi siparisleri vermiyorum, testerini denemeden almamaya calisiyorum.
      Ac insan var demissin daha yeni bir belgesel izledim hindistanda bir fakir kadina bir kac keci hediye ettiler gecimini saglamasi icin, kadin nasil mutlu oldu ve diyorki "bundan sonra umarim cocuklarima günde iki kere yemek verebilecegim", yeminle sirf iftara yaptigim onca yemegi düsünüp bile üzüldüm.
      Ve mutlu anlar cok önemli haklisin!
      Bir gün dis doktorundayim bayagi canimi yakacak, dediki bana "Cok güzel bir ani ni düsün, ozaman aciyi okadar hissetmessin", bende hayatimdaki en güzel günü, misir tatilindeyken denizde yüzdügüm ve ada gezisi yaptigimiz günü düsündüm durdum, kafamda canlandirdim ve HIC acimadi! Halbiyse cok istedigim mobilya aldigim günü, cok istedigim pahali küpeleri aldigim günü, ilk arabamizi aldigimizi düsünebilirdim, onlarida cok istemistim, ama gercek mutluluk iste baska birsey. Birseyler almak ve memnun kalmak baska, ic huzur ve mutluluk baska :)

      Sil
  7. Canim yazdiklarinda ne kadar da haklisin ! Tuketim cilginligina, harcamaya, savurmaya o kadar alismisiz ki ! Her seferindede ihtiyac lafinin arkasina siginioruz. Aslinda aldikca doyumsuzlasioruz. Sonu yok bunun. Sade yasam mutluluk gercekten cunku kafa yoracak birseyin yok o sekilde. Cok guzel bir paylasim olmus. Para diyetini destekliorum. Seni cok opuorm ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkür ederim güzel yorumun icin tatlim, cok mutlu oldum okudugumda, hemfikir birilerin olmasi cok güzel bir his :)

      Sil
  8. Aynen o durumdayım 2 şey aldım ihtiyaçtan bu indirimlerdende, okadar ki çokta hak veriyorum sana ...çok gereksiz harcamlarımız var :/ acayip yani . güle güle kullan :* Az malzeme ,az makyaj çok ve güzel doğallık herzaman iyidir :)

    YanıtlaSil
  9. Gule gule kullan effaclsr ben de aldım bakalım eskisi kadar iyi mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah eskisi gibidir, yoksa yine arayip duracagim etkili birsey bulacagim diye :)

      Sil
  10. Burada da indirimler var ve ben sadece ihtiyacım olan şeyleri aldım. Hatta bir hafta içinde hepsini kullanmaya başladım, yani gerçekten hiç stok yapmadım. Elimdekileri düzenli şekilde kullanıp bitirdikçe rahatlıyorum ki onları da tutumlu kullanmaya çalışıyorum.

    YanıtlaSil
  11. La Roche ürünlerini nedense ben sevemedim ama bepanthen tüm zamanların favorisidir yani :)
    Bide yapmak istersen mimlendin ^.^ http://gzmgdr.blogspot.com.tr/2014/07/mim-11-kitaplar.html

    YanıtlaSil
  12. Valla süpersin! Yürekten destekliyorum! Bu düşünce yavaş yavaş da olsa yayılacak bir gün.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...