5 Temmuz 2014 Cumartesi

Makyaj Detoksu!



Gecenlerde bahsettigim gibi tik tik bir ay boyunca evimden 300 tane esya cikartma projesi icindeyim.
Baslangicta hicbirsey bulamam sanarken, su an gayet iyi gidiyor projem, 231 esya oldu simdiye kadar.
Dün evdeydim, orucdan dolayi hic disarida cikmak istemedim ve sürekli erteledigim makyaj malzemelerine geldi sira. 
Ilk önce hepsini kiytidan köseden, cantalardan ve dolaplardan toplayip bir yere yigdim. 
Sonra tek tek baktim ve kendime sordum: 
Kac zaman önce aldin bu ürünü ve bu zamana kadar nekadar kullandin? Nekadar seviyorsun? Elinden cikarttiginda üzülürsen sonradan hemen geri alabilecegin birseymi? 
Kuzenlerin bunu severmi yoksa cöpemi atsan daha iyi? Bozulma ihtimali varmi?

Fark ettimki bazi ürünleri istesemde tekrar alamam, örnegin Limited Edition ürünleri veya sevdigim Becca Highlighter artik satilmiyor. 
Su an tekrar markete gidip alabilecegim favori -olmazsa olmaz- ürünlerimi ayirdim, bunlarin icinde tabii ihtiyacim olan örnegin siyah göz kalemi yok, cünki favorim yok bu konuda, bittikce baskasini deniyorum, ama hangi ürünleri cidden sevdigimi ve aslinda nekadar az olduklarini anlamis oldum :)


Düzenli Favorilerim

Benefit´in rimelini örnegin daha öncede büyük boy bitirmistim, sürerken beni cok zorluyor, ama hic bir rimelle bunda aldigim kadar kirpiklerim icin iltifat almiyorum, özel kirpik uzatici serum kullanip kullanmadigimi bile sordu gecen arkadasim, okadar güzel duruyor kirpiklerde.
Loreal´in Heike ruj´undada emin degilim, daha gecenlerde marketlerde gördüm ama yakinda kalkar sanirim marketlerden. 
Ve fark ettimki, okadar para harcayip aldigim ne Chanel, ne Mac rujlarina pek gönül vermis bir insan degilim, olmazsada olur ürünler benim icin, ruj konusunda daha uygun fiyatli olanlar bende hatta daha güzel durup, daha iyi performans veriyorlar.
Far konusunda ama Mac kesinlikle favorim!
Zaten favorilerime blogumda yer veriyorum, bu yüzden uzun lafin kisasi: 
Malzemelerimde neyi gercekten sevip sevmedigimi anladim ve rahatladim.



Bir kac ürün cöpe gitti onlari maalesef fotograflamayi unutmusum esimde cöpü disari cikarmisti aklima geldiginde.
Kuzenlerime götürecegim ürünler posetdeydi, fotografini cekebildim.
Öncelikle elimden cikartmaya karar vermek biraz zor oldu, insan okadar hevesle aliyorki. 
Ama makyaj malzemeleri cok zor bitiyor zaten ve kendime sevmediklerimi zorla bitirme eziyeti yapmak istemedim. 
Bir kac tane bir an önce bitirebilecegim ürünleri sectim okadar. 
Kendi yaptigim far paletimin birinden bile vaz gectim, en büyük sebebiyse, kahverengi farlarda en cok Mac farlarini kullaniyor olmam, onlarinda zaten seneler boyu dayanmasi.
Rossmanndan daha yeni aldigim bir farda benim gözümde kücük arpacik yapmisti, kötü birsey degil hemen geciyor ama bir gün boyunca hafif acisini hissediyorum, sanirim icindeki simler yapiyor bunu, oysaki rengi cok güzeldi.
Kuzenlerim bronz tenli olduklari icin Becca´nin bronz highlighter´inide onlara vermeye karar verdim, 
ben zaten ömrümde bitiremem ürünü ve sivi seyler zamanla bozulabilir ve beyaz versiyonu bana gayet yeterli.
Essence Sun Club Bronzer senelerdir cok severek kullandigim bir ürün, ama diger bronzerlerden sira bile gelmiyor, cildimde acik oldugu icin biraz turuncu gibi duruyor, kuzenlerime daha iyi yakisacagi icin onuda sectim. 
Daha yeni olan Essence Allikda cok fazla pigmentli, nezaman sürsem palyoca gibi oluyorum, kuzenlerime gidince test ettik:
Onlarin koyu teninde cok hafif duruyor, ben sürdügümdeyse halime güldüler :D
Makyajlarin bozulmasinida istemiyorum acikcasi, dur dur nereye kadar ve yerde kapliyorlar dolapta.
Kuzenim gecenlerde Zoeva firca seti almisti, bu yüzden Zoeva kontür fircamida ona hediye vermeye karar verdim, yildizlarimiz barismamisti bir türlü bu fircayla, oysaki youtube´da begenerek izledigim bir kac kisinin favori fircalarindan, ama artik kuzenimin koleksiyonunu tamamliyor :) 
Okadar makyaj eksilince dolaplarda yer acildi, makyaji koydugum kaplarda bosaldi ve bir tanesinide elden cikarttim böylece, kuzenim tüm fircalarini koydu icine ve cok güzel oldu.
Fotograflamayi unutmusum ama üc senedir sadece 5-6 kere kullanmis oldugum Remington sac sekillendirici aletimide verdim kizlara gitti, onlar kardes oldugu icin birbirlerine yaparlar, ben kendi kendime yapiyordum cok uzun sürüyordu. 
Hem gercekten bir yere davetli olsam ve yapmak istesem kizlara rica ederim saclarimi yaparlar, bu düsüncede aleti vermemde etkili olmadi degil ;)

Böyle iste canlar. 
Esimde cok etkilendi projeden, baslangicta "benide atarsin yakinda bu evden" diyordu ama artik bir baktim "evde iki tane ayakkabi cekecegi var, sunu kullanmiyorum" diye kendiliginden birisini elden cikartti.
Baslangicta kiyamadigim seyleride zaman gectikce elden cikartmaya basladim.

Sizleri bilmem tabii ama benim cevremde, arkadaslar, komsular, isyeri, izledigim reklamlar, bloglar, internet, akrabalar vs - isteyerek veya istemeyerek- asiri tüketime yönetiyor insani.
Bu her konuda böyle, keske tek öteberi olsa. 
Sürekli birseyleri alman bekleniyor, imkanin var, ihtiyacin olmasa bile neden bunu-sunu almiyorsun/yenilemiyorsun diye tepkiler bile oluyor.
Hatta cok fazla esya oldugu icin evde onlar icinde tekrar mobilya aliyorsunki icine koyabilesin :D

Bu minimalist olayi üzerine bayagi düsünüyorum ve okuyorum bu aralar, sadece simdilik bir evre olursa ve devamini getirmesem bile onca fazlaliktan kurtuldugum icin yine cok basarili oldu benim icin :)


36 yorum:

  1. Benim de arada bir estiği vakit yaptığım bir iştir evde fazlalığa tahammülüm yok.
    Özellikle kıyafet, ayakkabı, çanta ve kozmetikte kullanmadıklarımı ya hediye ediyorum ya satıyorum zaten kötü durumdaysa da atıyorum.
    Az çoktur derler ya aslında çok güzel bir söz ama biz insanoğlu hep daha fazlasını istiyoruz hani 1 sene kıyafet vs. almadan yaşarım ama kozmetik almadan şimdilik olmuyor umarım uzun süre kozmetik almadığım(ihtiyaç harici) günleri de görürüm.:)

    YanıtlaSil
  2. Bayaa hafiflemişsin canım :) Darısı başıma ^^ Gerçi ben bu aralar fazlaca makyaj malzemesi dağıttım baya hafifleme oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha sendemi :D hafifledim valla, bugünde ik önce civi&öteberi kutusunu düzelttim, sonradanda calisma odamdaki dosyalardan lazim olmayan kagitleri cikarttim resmen iki dosya eksildi, her gün bir yere yöneliyorum, heryerden bir ton cer cöp fazlalik cikiyor :D

      Sil
  3. Ohhh sen attıkça ben rahatladım valla canım :)))

    YanıtlaSil
  4. Atmak güzel ama daha güzeli almamak sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru Bebecigim, bundan sonra bukadar biriktirmek yok insallah! :)

      Sil
  5. Benim makyaj anlayışım kımızı ruj ve göz kaleminden ibaret at gitsin :D
    Ne kadar çok varmış amaaa ;))
    öpüyorum ki kocaman :*

    YanıtlaSil
  6. bence cok ıyı fıkır canım cunku bunun bır sonu yok azaltmak yenılerıe yer acmak lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen tatlim, yeni birsey aliyorsamda daha dikkatli olacagim artik stok yapmiyacagim kesinlikle, evin ferah olmasi cok daha hosuma gidiyor :)

      Sil
  7. merhaba ben de geçen yazınızdan etkilenerek minimalist yaşama özendim 15 gündür sayenizde kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum daha 50 bile olmadı :)))) benim için bu sayı büyük bir başarı hiç birşeyimi atamıyor- vazgeçemiyordum paylaşımınıza çoook teşekkür ediyorum ne kadar gereksiz aşırı tüketime doğru yol alıyormuşum ...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sevindim yorumuna, biraz faydam olduysa ne mutlu bana :) Asil ben ilk basta 30 tane sey bile bulamam saniyordum, cok yanilmisim, yillar boyunca eskilerde cok kullandigim ama artik gerek kalmayan bir ton ürün birikmis evde. Herseyn asirisi kötüdür, biraz sadelik eminim ruhumuzada iyi gelecektir :)

      Sil
  8. bende bitmeden ürün almayacağım cnm, çok güzel bir detoks olmuş bu harikasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok sagol, aynen bitmeden almamak en iyisi, dusdaki ürünler azalinca artik sunumu kullansam bunumu kullansam düsüncesinden bile kurtuluyor insan, zaten kisa süre icinde "bitireyim araya gitmesin" diye eziyete dönüsüyordu bende :)

      Sil
  9. Minimalist yaşamı ben de seviyorum ama tam anlamı ile hayatıma uygulayamam sanırım. Yılda 2 defa yazlık kışlık kaldırırken ben de şöyle bir elden geçiriyorum ama genelde kıyamıyorum tabi. Eline sağlık canım, darısı başıma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet cok asiri minimalistler hakkinda TV de reportaj izlemistim, öyleki adamlarin nerdeyse hicbirseyi kalmamis ama yinede mutlular durumlariyla, sanirim insanin icinde olmasi lazim o sadelik. Ben söyle düsünüyorum belki sanada faydasi olur: su an tasinacak olsam ve tasinacagim ev cok cok güzel bir ev olsa ve orayi dört dörtlük yerlestirmek istesem herseyi ozaman bu seyide götürmek istermiydim, orda yeri olurmuydu? Fark ettimki bir cok attigim seyler hatta bana hediye gelmis, yani para bile harcamamisim ama hatira diye evde durduruyorum ve sadece enerjimi tüketiyorlar.Örnegin bir kac hic sevmedigim tabaklar ama olsun atilirmi bunlar diye 7 yil kullanmisim, evde cok sevdigim kendi servisim durdugu halde! Attim gitti ohhhh rahatladim daha önce yapmadigima yaniyorum :)

      Sil
    2. İşte minimalist yaklaşımın temeli bu. Nasıl güzel özetlemişsin viva :) Sen bu işi özümsemişsin bile, farkındasın değil mi :))

      Sil
    3. biraz öyle oldu haha :D cok sagol canim :)

      Sil
  10. bu kısma ben de geçsem fena olmayacak hala kıyafet topluyorum ben de :)
    makyaj malzemelerini de sadeleştirmeli, çok iyi yapmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiyafetlerde bende cok zorlaniyorum. Hic sabit bir kilomda durmadigim icin kilo ver- al bir sürü olmayan kiyafetlerim var ama tabii söyle iyice güzel bir kilo versem hepsi yakisir bu yüzden durup duruyorlar. Simdi kendime bir limit koydum: Seneye yaz´a kadar eski formuma kavusamazsam, yani hala o atamadigim kiyafetler üstüme olmazsa, ozama ya satacagim ya hediye edecegim, evden cikacaklar. Bir sene oldukca uzun bir zaman, ozamana kadarda kilo veremezsem zaten hic veremem :) Sen sanirim modayi takip ettigin icin belki cok biriktiriyorsundur, genelde öyle oluyor, bende öyle degil keske öyle olsa yanmiyacagim, en azindan bos bosuna dolapta yer kaplamazlar kullaniyor olurum fazlada olsa :)

      Sil
  11. Ben hiçbirşeyimi atamıyorum ya :(( o kadar fazlalık varki dolu dolu kullanılmayan keşke bende böyle adım atabilsem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlim ben alman minimalist bloglari okudum ve bir tanede kendi "coach" un ol, yani hayatini yönetmeye basla artik gibisine bir kitap okuyorum bu aralar ve onlar beni fena gaza getirdi, yoksa benimde birsey attigim yoktu.
      Örnegin kitapta yaziyorki -ve bende bu cok dogru- bir cok sey gereksiz yere enerjini aliyor. Örnegin sevmedigin bir masa örtün var, ama yirtilmamis, temiz, kulllanisli ve sonucta para verip almisin yada sana hediye gelmis atmak aklindan gecmiyor. Ama her gözün üstüne düstügünde begenmiyorsun aslinda- hani cok fena degil ama sevmiyorsun o örtüyü- ozaman onu cikartacakmisin hayatindan. Aslinda sadece bir masa örtüsü ama hayatinda bir cok enerjini calan seylerin simgesiymis, kabul ettigin ve o sekilde yasamaya razi oldugun belki daha kötü seylerin sadece kücük bir parcasi, örnegin kötü is kosullari, saygi duymayan bir es, lafini sözünü bilmeyen akrabalar gibi. Ayni onlari hayatindan nasil cikartamiyorsan, masa örtüsünüde cikartmiyormusun.
      Bilmiyorum anlatabildimmi ama mutlaka türkiyedede bu tarz kitaplar vardir,bir göz at istersen. Inanki insan cok rahatliyor:)
      Ve ben ilk basta atmaya kiyamadigim seyleri su an kolaylikla elimden cikartabiliyorum, bizde yardima muhtac insanlar icin esya toplanan yerler var oralara verdim, kuzenlerime verdim, arkadasim örnegin böyle baharatligim vardi hic kullanmadigim ve sevmedigim götürdü ve gecen iftara cagrinca baktim nasil severek kullaniyor yemek yaparken cokda isime yariyor dedi bende sevindim :) yani hepsi cöpe gidecek diye birsey yok. Ayrica cok sevdigim terliklerimi bile tamir ettim, üstündeki cirkin cicek süsünü koparttim ve baska sevmedigim bir terligimin süsünü cikartip ona taktim, hem kolay oldu, hem yepyeni almis gibi güzel oldu, esim görünce cok sasirdi ve bende birseyi degerlendirdigim icin sevindim :) Yani tamir et, hediye et, sat,baska bir kullanim sekli bul yada cöpe at ama cok rahatliyacaksin inan! :)

      Sil
  12. Bu harika bir proje, insana ilham oluyor :) Daha yazını bitirmeden aa ben de şunları mı bi düzenlesem, hımm şunlardan birkaç tane atabilirim diye düşünmeye başladım bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim tatlim, bende devam ediyorum, bugün 274 sey oldu, cok az kaldi 300´e ve daha 12 günüm var zaten, sanirim daha önce bitirecegim bu gidislen. Kek yapmak icin iki kalibim vardi, zamaninda set olarak almistim ve 11 sene kullandim, aldigimdada mavi rengi hosuma gitmemisti, ama lazimdi baska bulamamistim almistim, bugün onlardanda kurtuldum, zaten iki tane cok fazlaydi bana hic lazim olmuyordu ikisi ayni anda, bir tane begendigim bir kalip aldim, valla dolabin icide bosaldi birden bende rahatladim :) Böyle kücük seyler, ama demekki evde nekadar sevmedigim seyler varmis aslinda. Birde elden cikarttiklarim 274 ama üsenmedim saydim ve bunun tam 86 tanesi bana hediye gelen ürünlermis, hic para bile vermedigim seyler yani.
      Ha birde minimalist bloglarda okudugum bir tavsiye vereyim sana: Eger ilerde lazim olur belki diye sakliyorsan ve sakladigin sey 10 milyondan daha ucuz bir fiyata ayni gün bulabilecegin birseyse degmezmis bekletmeye :) Ben örnegin lazim olur diye üc tane silgi bekletiyordum evde ama yillar oldu artik hic lazimda olmuyor, istesem her kösede bir kac cent´e alabilecegim birsey, iki tanesini verdim gitti, bir tanesi ne olur ne olmaz biraktim evde :)

      Sil
  13. Çok güzel bir yayın olmuş, bende de öyle bir his var, elbiselerimin bir çoğu gitti ama makyaj malzemeleri şampuan ve diğer kozmetikler de esasen çok yer kaplıyor, bu yayın çok işe yarayacak bana da heves verdi temizlemek için;))) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tesekkür ederim, begendigine ve esinlendigine sevindim :)

      Sil
  14. Düzenleme konusundaki merakım nedeniyle yazıyı su gibi içtim. Bravo! Ben bu tip projelere bayılırım. Sırf kozmetiğe değil tüm eve yapmalı.Tebrikler tatlım! Devam!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende evle baslamistim zaten :) 300 tane esyayi evden cikartma projesiyle basladim, hala devam ediyorum ama artik az kaldi, hakkinda postda yazmistim :) Cok sagol güzel yorumun icin! :)

      Sil
  15. Ben de böyle bir şey yapayım diyorum ama sonra vazgeçiyorum. Henüz psikolojik olarak hazır değilim sanırım onlardan ayrılmaya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk önce hersey kafada bitiyor tabii :)
      Örnegin ilk önce belki vazgecebilecegin ürünleri ayri bir yere koy ve kullanma, baktinki gercekten hic özlemiyorsun, ozaman elden cikartmak daha kolay oluyor ;)

      Sil
  16. bugün ben de hazır evdeyken buna başlayacağım sanırım =) Yazını okuduktan sonra bir heves geldi...

    YanıtlaSil
  17. Merhaba, web sitenizi google’da makyajla ilgili web sitelerini gezerken buldum. Ben de makyaj videolariyla ilgili bir web sitesi açtım ve sizin gibi tecrübeli isimlerden tanıtım için yardım rica ediyorum. Kısa da olsa bir yazıyla veya sosyal medyada makyajvideolari.com ‘dan bahsedebilirseniz cok sevinirim. Her türlü sorunuz için bana email gönderebilirsiniz. Simdiden tesekkurler, Merve

    YanıtlaSil
  18. harika bir proje, başarılar :)

    YanıtlaSil
  19. Off bu minimalist düşünce müthiş keyif verdi,yıllardır dolaplarda durup işe yaramayan ama hiç de kullanılmAmiş yepyeni eşyaları atmaya kıyamıyordum:) yazınızı oluyınca cesaret geldı hepsini doldurup bir kutuya çöpün yanına bırakıcam:) Teşekkürlerr.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...