11 Temmuz 2014 Cuma

Para Diyeti!




Merhaba Kizlar!

Is yerime giderken ve gelirken bir cok marketin önünden geciyorum, özellikle dm ve Rossmann´a girmedigim bir gün olmuyordu ve tabii ellerim bosda cikmiyordum. 
Bir kac günde bir mutlaka internet üzeri birseyler siparis veriyordum, tabii bunlarin icinde kiyafet veya ev ihtiyaclarida oluyordu, artik postaciyla tanismistik o derece :)

Bu ay´sa üc sey bir araya geldi ve ben hala hic bir yeni kozmetik ve bakim ürünü ne aldim nede siparis etmis oldum.

Birincisi Ramazandan dolayi ac ve susuz oluyorum ve keyfim olmadigi icin marketler cazip gelmiyor, sadece bir an önce eve gelip uzanmak istiyorum.

Ikincisi "Evinden 300 Sey Cikar" projem hala devam ediyor- bu arada 10 günüm kalmis ve ben 280 sey cikartmisim simdiye kadar -ve evden fazlaliklari atmak okadar keyifli olduki, yeni seyler almadan önce artik iyi düsünmek istiyorum.

Ücüncüsü ben bakim ve kozmetik ürünlerimin listesini tutuyorum, bunu gecen senede yaptim ve bu senede ve listeleri inceleyerek gözden gecirmeye vakit buldum.
Tüm begendigim ürünleri bir renkte, begenmedigim ürünleri baska renkte isaretledim ve aldiklarimin bir cogundan memnun kalmamisim, hatta kisa süre icinde baskalarina hediye etmisim, tekrar satmisim yada cöpe atmisim. 

Özellikle bloglarda ve youtubeda görüp baskalarinda begendigim, ama almanyada satilmayan, yani deneyemedigim ürünleri, yurtdisindan siparis edip sonra bana renklerin yakismadigini, kokusunu begenmedigimi, kullanisli olmadigini vs fark edip geri elden cikartmisim.
Bu bosa harcadigim paralarla rahatca tatile bile gidilirdi!
Aklima ilk gelen buydu listeyi inceledikten sonra, gecde olsa onca ürünün asla bana bir güzel tatilin mutlulugunu veremeyecegini anladim. 

Bir insanin nelere deger verdigini anlamak icin, nelere para harcadigina bakmak gerekiyormus :)

Tamam hicbir zaman kozmetik ve bakimdan uzak duran bir insan olmuyacagim, cok sevdigim birsey ve icimden gelen birsey, ama tek ilgi alanimda bu degilki! Biraz denge lazim dedim kendime.

Bu sebeplerden dolayi karar aldim, ilk adim olarak bu ay kozmetik ve bakim alaninda hicbir sey almiyacagim!


Neyseki dolu dolaplarima ve malzemelerime söyle bir alici gözüyle baktim ve bunlar daha uzun zaman bitmez dedim, bu ayda birseyin biteceginide sanmiyorum, tabii dusjel, deodorant vs biterse alirim, onlar ihtiyac :) 
Ama cidden: Onlardan bile genelde ikiser ücüser ürünler depoluyoruz, tanidik geldimi? ;)

Denemek istedigim, youtubeda gördügüm yada bloglarda okudugum yeni ürünler var tabii, liste olarak hepsini yazdim bilgisayarda ve kayit ettim, dahada bu ay begendigim birsey olursa eklerim, bayramdan sonra hala almak istersem alacagim.
Birde benzer bir ürünüm varsa, onu bitirmeden baska bir tane almiyacagim.
Hic kimsenin kullandigimda farkini fark etmedigi 8ínci pembe ruju yada dördüncü siyah kalemi almiyacagim örnegin :)

Evde yeterince ürün oldugu icin buna bakim yada kozmetik diyeti demek benim icin anlamsiz olacakti, para harcamakdan vazgececegim icin - ve buna cok aliskin oldugum icin bir cogumuz gibi- daha cok bu temmuz ayi benim icin para diyeti olacak  :)


32 yorum:

  1. para diyeti... güzel tabir,sevdim :)
    zor ama uygulanması gerekir tabi zaman zaman
    kolay gelsin,sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Çok mantıklı bi karar vermişsin ben de bi süre önce sırf almak için aldığımı fark edip kendime bir dur dedim. Hem parasal açıdan yararı oldu hem de evdeki bir sürü döküntüyü bitirerek azaltmama ve daha düzenli olmama yardımcı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende hersey azaldikca daha mutlu oldum evimde, dolaplari aciyorum ve tika basa dolu degiller, birseyi alinca digeri dökülmüyor/düsmüyor artik yada birseyi almak icin ilk önce baska bir ton sey cikartmaya mecbur kalmiyorum. Ve kullandigim herseyi seviyorum, buda cok güzel bir duyguymus :)

      Sil
  3. Ttemmuz ayı zor geçecek o zaman :D
    Ama şimdi temel ihtiyaçlar var onları alırsın ama diğerlerine pek bulaşma ;)
    Öpüyorum ki kocaman ;*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah cok zor olmaz, zorlanmakdan nefret ederim :) Tamam tatlim, öptüm bende :)

      Sil
  4. Çok mantıklı bir diyet bu. seni gönülden destekliyorum. Benim project 10 pan yazımı okuduysan, ben de buna benzer birşey yapıyorum. Tamamen bir tüketim canavarları olduk :(Hele ki birşeyler bitirince inan bana insan kendini daha iyi hissediyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru söylüyorsun canim, herkeste bir tüketim meraki sorma gitsin, gerekli gereksiz hersey yiginla evlerinde ve hala onlar alisveriste ;)
      Gecen arkadasimdayken dolabini actiki bastan asagi sadece ayakkabi, ama cogunu ben onda hic görmedim, okadar sasirdimki, dur sayacagim dedim ve 54 tane saydim, hatta daha kislik ayakkabilarda bodrumdaymis ve en acisi: bir cok ayakkabiyi hic giymedigi gibi, daha etiketleri bile duruyordu üstlerinde!
      Bir hevesle aliyoruz sonra böyle durup duruyorlar seneler boyunca :)

      Sil
  5. 300 ürün çıkarma projesi gibi bu yazınızın mantığını da çok sevdim.
    orijinal fikirlere yer veriyorsunuz. ben de son zamanlarda elimdeki ürünlerin sayısını epey azaltmaya başladım. her ürünün hakkını vererek kullanıyorum böylece.
    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok sagol güzel yorumun icin! :) Hani birseyle baslarsan, diger seyler corap sökügü gibi gelirmisya, benimki bu aralar öyle oldu sanirim :)
      Ürün azaltmak en güzeli, tabii belki cok begendigin ürünler vardir onlari kalabalik kullanmayi seviyorsundur yada bazi dönemler öyle olur o ayri bir sey, ama bir cogumuz bir cok sey alip sonra bitirelim diye ugrasiyoruz, sadece daha yeni ürünler alabilmek icin :)

      Sil
  6. proje çok iyiymiş gerçekten. ürünlerinin listesini çıkarmak da çok mantıklı. bilinçli olmak en güzeli. :)

    YanıtlaSil
  7. Valla bende bu aralar ihtiyacımın olmadığı birşey almıyorum dediğin gibi Ramazan ayı sebebiyle kozmetik alışverişine sekte vurdu iyi de oldu.:)
    Şimdi Bayram indirimleri olur ee alacaklarım az çok belli bir tek kendime bb krem almam lazım aklımda maybelline var bir de kiehls'in bb kremi var ama bana yakın bir yerde kiehls olmadığı için bu sıcakta oruç oruç gidip denemek zor geliyor.:)
    Bir de bitmeye yakın ürünlerimi göz önüne koydum ki daha sık kullanayım böylece diğerlerini kullanırım.
    Ama artık eskisi gibi şunu da alayım, bunu da alayım heveslerim kalmadı artık az ama öz ürün almaya çalışıyorum.
    Mesela far bitiremiyorum ama yenisi de almaya doyamıyorum fakat artık kendime dur dedim ve bir süre far falan almak yok evet gözümün olduğu paletler, paint pot'lar var ama azıcık beklesinler.:)
    Bu aralar almak istediğim tek şey güzel bir siyah çanta çünkü elimde ki kullanmadığım 3 siyah çantamı sattım, bu sene indirimlerde ayakkabı ve kıyafeti es geçtim hatta oğlana bile almayacağım maşallah kışa ve seneye yaza giyecekleri bile hazır bir de çişe alıştırdım mı bez parası da yanımıza kar kalacak.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Ramazan ayi banada bayagi iyi geldi :) Ya mutlaka aklimizda hep ürünler olacak ve alacagizda, ama senelerdir bir istedigimi aliyorum ve onun yerine yine baska bir istek olusuyor kafamda, bunun sonu yok, ben bunu anladim :)
      Far konusunda bende cok biriktiriyordum- cünki kullanyorumda- ama cidden 50 tane cesitli kahverengi farim olmasi cok mantiksiz olmustu, ne esim ne is yerindekiler cogunun farkini bile anlamiyordu, yok bu simli, bu mat, bu krem far vs diye diye aliyordum ama. Simdi bana yakisan ve sevdigim renkleri tutacagim okadar.
      Siyah bir klasik Canta en iyisi tatlim, bende gecenlerde almistim kendime parani en güzel yere harciyorsun, sürekli kullanacagin birsey sonucta, hem cok sIkda oluyor ve kücük almazsan bayagi birseylerde icine sigiyor, bir cok kiyafetlede yakisiyor. Zaten cantalarimi yanlis hatirlamiyorsam bu senenin baslangicinda hep dagitmistim, bir tane siyah canta, bir tanede kahverengi canta ve bir tane poset canta gibi birakmistim sadece. Sonrada daha sIk olsun diye yeni bir siyah canta almistim. Param varsa en cok begendigimi ve sevdigimi alacagim, param yetmiyorsa hic almiyacagim, ne anladim ben on tane cesit cantadan, hicbirinde dogru dürüst gönlüm yoksa :)
      Bezler cok pahali bende kardeslerimden bilirim, zamaninda saka yapardik hep "paramizin icine ediyorlar" diye :D Ay inanamiyorum, simdi ehliyet yapiyorlar, nasil geciyor zaman ;)

      Sil
  8. Allah yardımcın olsun canımcım :)

    YanıtlaSil
  9. Viva Hanım ama "merhaba kızlar" dediğiniz bir yazıya ben gelemez miyim yani şimdi? :)

    Geldim işte! Para diyeti güzel başlık, sevdim. :)

    Ben de Kafa'ya bekliyorum hızla! :) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pardon, agiz aliskanligi olmus bende ;) Hosgeldiniz tabii :) Hemen bakiyorum blogunuza :)

      Sil
  10. Kozmetik almayın tabii, hem de zararlı... :)

    YanıtlaSil
  11. ne güzeel. bak bunun kuralı 2 yıl kullanmadığın herşeyden kurtul : duygularından bileeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru, bir tek kiyafetlerde henüz bir ümidim var belki seneye giyerim diye, ama birdahaki seneyede hala giymedigim seyleri elimden cikartacagim :)

      Sil
  12. "Hic kimsenin kullandigimda farkini fark etmedigi 8ínci pembe ruju yada dördüncü siyah kalemi almiyacagim örnegin :)" Bunu ben de yapsam çok iyi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ERİCAA.

      bloguna yorum yapamıyorum. yorum kutunu değiştirseneee.
      blogumda sana bir ödül var amaaa.
      vivaaa, erica bu notumu görmezse ona bildirebilir misin.
      :)

      Sil
    2. tamam canim ben ona yorum birakirim simdi :)

      Sil
    3. Kızlarr,

      Çok teşekkür ederim ikinize de, plus kullanınca yorumlar sıkıntılı oluyor hemen değiştiriyorum ama neyse ki böyle tatlı arkadaşlarım var :)

      Sil
  13. ne iyi yapmışsın canım :) ben de uygulayayım aynısını en kısa zamanda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir hafta bile denesen kardir bence ;)

      Sil
  14. Ben de de biraz eşantiyon hastalığı vardı, ürünün yanında çanta, tabak veya bardak gibi şeyler varsa o ürünleri alıyordum, Makarna paketinin yanına tabak, muhallebi paketinin yanına krema sıkacağı v.s. Hatta içmediğimiz halde çanta veriyor diye 6'lı bira paketi almıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet yaninda hediyeler banada hep cazibeli geliyor,ama kendime:"bu ürünün yaninda hediye olmasada alirmiydin?" diye soruyorum, bazen faydali oluyor ;) biralarini ne yaptiniz peki, saclara iyi geliyormus durulamak icin diye duymustum haha :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...