19 Temmuz 2014 Cumartesi

300 Projemin Komple Kolaji!



Bugün biraz vakit bulabildim ve kolajimi tamamladim en sonunda.
Aslinda dahada cok sey gitti, cünki bazen bir yere giderken "ay sunlarida onlara götüreyim" diye hemen aldigimla gittim ve fotograflamayi unuttum ve 300 seyi tamamladiktan sonrada fotograflamayida birakmistim. 
Proje hakkinda bir kac söz daha kaybetmek istiyorum :)

Örnegin ilk turda bir cok kalemi sadece "1 esya" olarak sayarken, ikinci ve ücüncü turda bir kalemi attigim zaman oda "1 esya"oldu, cünki onlari elden cikartmak benim icin daha zordu, yoksa zaten ilk turda giderlerdi.

Evde cok fazla seccadeler varmis, tamamen dolabin bir bölümünü onlara ayirmisim. 
Kim Hacca veya Umreye gittiyse bize gelirken seccade getirmis anlasilan. 
Bazileri en az 5-10 senelik ve sadece bir kere misafir gelince veya hic kullanilmamislar. 
Esim hala hac´a gittigindeki seccadeyi kullaniyor cok sevdigi icin ve zaten temiz kullanildigi icin bir ömür durur.
Iclerinden begendigimi sectim ve gerisini akrabalara verdim, cokda sevindiler. 
Hem daha kalabaliklar, hem daha cok namaz kilan misafirleri gidip geliyor :)

Kolajin alttan 5.sirada bir fare görebiliyorsunuz, o konusuyor :)
Cok begenerek almistim bir sene önce, kim ne diyorsa tekrarliyordu. 
Söylediklerini ses kayiti yapip sonra komik bir ses tonuyla tekrar söylüyor sana. 
Onu vermek cok zor geldi bana. 
Mutfakta is yaparken bazen aciyordum onu ve sarki söylüyordum, oda benle söylüyordu. 
"Canim benim" diyordum, oda bana "Canim benim" diyordu :D 
Offf tamam, bebe gibiyim, farkindayim. 
Yani öyle herseyi kolayca veremedim, bazi seylerde icim ciz etti, en cokda bu oyuncakta, ama buda projenin bir parcasi.
Baglarini kopartiyorsun.
Biraz gel-git yasadim ama 7 yasindaki kuzenime hediye edince acayip sevindi, zaten nezaman bize gelsede oynardi onla ve tüm gün elinden düsürmedi, bende ona sevindim :) 
Birseylere sahip olmak güzel birsey, ama paylasmakda cok güzel.


Lazim olur diye bir laptop cantasi almistim 3-4 sene önce. 
Hatta bir kac hafta cok istemistim ve alabildigimde cok sevinmistim. Bir kere bile kullanmadim. 
Ise gidip gelirken kullanacaktim, ama dosyalari USB-Stick´e yükleyip ofisdeki bilgisayarda yapmak daha kolayima geldi. Sonradanda daha kücük ve ince bir dizüstü bilgisayar aldim, oda normal cantama sigdi.
Az parada vermedim diye durdurup duruyordum. 
Cantada cok büyük, artik laptoplar kücüldü, bu yüzden etrafimdaki kimseyede lazim degil. 
Bu bana iyi ders oldu, artik hemen "ihtiyacim var, hadi hop alayim" demiyecegim. 
Birseye para harcamadan iyi düsün tasin, belki aslinda hicde okadar gerekli birsey degildir o cok istedigin sey!

Artik evin icindeki esyalara bakis acim degisti resmen. 
Daha cok sahip olmak yerine, daha cok yerim ve cebimde param olmasini tercih etmeye basladim. 

Bu arada tabii para diyetimde devam ediyor. 
Son zamanlar benim icin zaten asil önemli olan anilarinin oldugunu anladim, onlar beni gercekten mutlu ediyor. 
X´inci seye para harcamak kisa bir süreligine beni tatmin ediyor, ama hemen sonrasinda daha iyi yada degisik birsey almak istiyorum.

Tabii tüketim ve minimalizm hakkinda yine bloglari ve forumlari takip ediyorum, Youtube´dan bir kac videolarda izledim. 
Kendimi tamamen degistirmem belki mümkün olamaz, ama ben degistigim kadar benim icin kar olur.

Almanca anlayanlar icin tüketim hakkinda bir konferansdaki Prof. Gerald Hüther (Nörobiyolog ve Beyin Arastirmaci) in konusmasini  "Mutlu olan insan satin almaz" (1:36da basliyor) cok tavsiye ederim :)

Istedigim ürünlerin - makyaj/ bakim icin olsun veya ev icin olsun- listesini tutuyordum, artik hepsini sildim. 
Zaten lazim olanlari alirim, aklima gelmeyenlerde zaten gerekli olmayanlardir.

Önemli olan mutlu oldugun seyleri yapmak, seni mutlu ediyorsa ve cok istiyorsan tabiiki alisveris yapacaksin, ama sadece alisveris seni mutlu ediyorsa bunun üzerine biraz düsünmek lazim derim :)


19 yorum:

  1. İhtiyacın olmayan şeylereden kurtulmak çok mantıklı :) bazen çok zor olsa de yeni eşyalara yer açmak iyi fikir :) en çok konuşan fareni sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen, yeni seyler alacaksanda en azindan yer acilmis olur ve sevdigin seyler olur :) fare cok tatliydi gercekten, keske videosunu bari cekseydim, acip bakardim ara sira, bak özledim simdi :D

      Sil
  2. Ne alırsam alayım evet alışveriş beni mutlu ediyo :D
    Dikkat etmek lazım aslında fare ne şekermiş ne güzel mutlu olacak birine vermişin seccadelerde boşuna atılmamış :)
    Bende yapayım diyeceğim ama atarım ben herşeyi zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aferim sana demek herseyi biriktirmiyorsun :D Alisveris benide mutlu yapiyor, alirken kendimi cok iyi hissediyorum, özellikle cok istedigim birseyse :)

      Sil
  3. Bunları attıktan sonra arkana dönüp baktığında ben bunca şeyi nerede saklıyormuşum demişsindir kesin :)
    Ferahlamıştır da ev bir nebze şu an.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem öyle hemde hala aslinda kurtulmak istedigim seyler var ama henüz zamani degil, sanirim bir gün tasinirsam onlardanda kurtulacagim. Ferahlik geldi eve haklisin :)

      Sil
  4. minimalizm ben hayatta beceremem galiba :) Benim yaşlılığım kötü de olur. Hani evinden tonlarda kap kaçak çıkan yaşlılardan olurum gibi geliyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :D tanidigimiz yasli almanlar var, onlarin evi aynen öyle, hem taaaa kendi dedelerinden kalma seyleri hemde son 40 yildaki tüm aldiklarini hic atmamislar evde hersey üst üste, ama o sekildede rahatlar demek ne diyelim :D Ben olsam yerimde duramam ama herkesin huyu baska, nasil istiyorsan öyle yap zaten, önemli olan senin kendini iyi hissetmen, baskasida belki benim evi simdi cok bos buluyordur, zevkler farkli :)

      Sil
  5. Bende verilecekleri biiktirdim,cantalarda duruyor.Cogu ogluma ait,ouncâklr ,kitâplar,giyececekler.Önceden cogunu Spielhâus'a götürüyordum,bazilârinida Izinine giderken alirdim yanima .

    Önümüzdeki günlerde yerlerine ulastirmam lazim yine.Oturma odâmiz minimalist sekilde,her gören hayrân oluyor,ferahligina ,genisligine.Ama cogu ayni seyi yapmaya cesret edemiyor nedense.
    Esya icinde bogulmak yerine,râhatlik secilmeli,en azindan denenmeli.

    Kolajda güzel olmus,bayagi zaman almistir.Proje basariyla tamamlanmis,mutlu olunmus.Darisi herkesin basina.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben kardeslerimden biliyorum, cocugun oldugun zaman cok sey birikiyor cok cabuk degistikleri icin, hem kiyafet, hem oynadiklari oyuncaklar degisiyor, hem sürekli okul malzemeleri ve hobbileri vs.
      Nekadar ferah olursa okadar güzel duruyor bencede odalar genisliyor dedigin gibi, bir kitapta okumustum bu zenginligin asil sembolüymüs, bankalarin giris kismida böyle ferah ferah genis genis ve bos oluyorya.
      Bir arkadasim var bana "senin evinde en cok hosuma giden herseyin yeri olmasi" demisti, cok hosuma gitmisti :)
      Ugrastim kolaja ama sanki ispatlamam gerekmis gibi hissettim, sonucta 300 tane sey diyince ve sadece 50 tane resim koyunca belki soru isareti oluyordur okuyanlarda haliyle acaba dogrumu diye, iyikide fotograflarini cekmisim, aslinda kendim icin hatira gibi cekmistim :)

      Sil
  6. Sevgili Viva, merhaba seni yeniden bulmanın mutluluğunu yaşıyorum şu an ve ayrıca yeni bloğunu geç farketmiş olmaktan dolayı kızıyorum kendime, ben eski bloğundan çok takip ederdim, kapatınca çok üzülmüştü, okumak çok zevkliydi çünkü ardından benim bir bloğum oldu ve şimdi seni yeniden okuyabiliyorum, geçen sürede pek çok şey olmuş olmalı, eşine çok çok geçmişler olsun, bu arada bu proje harika en kısa zamanda deneyeceğim, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim, yorumunu okuyunca cok sevindim :) Bloguna mutlaka bakacagim, projeyide tavsiye ederim eger evde fazlaliklarin varsa cok iyi oluyor :)

      Sil
  7. Canım tebrikler, kolay olmuyor böyle vazgeçişler biliyorum. Ben de senede 2 defa yaz ve kış temizliği yaparken herşeyi elden geçirip bazılarını atıyorum. Bu sene ben de çok şey attım. Bir de lüzumsuz şeyleri almamayı becerebilsem .)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen dedigin gibi, önemli olan almamak bundan sonra benim icinde basarabilirsem :)

      Sil
  8. Canım gerçekten tebrikler =) Bende bazen kullanmadığım ojeleri,makyaj malzemelerini ya da artık hoşuma gitmeyen ya da olmayan giyisilerimi tanıdıklara felan veriyorum.Ama tabi bu kadar çok olmuyordur =) Mutlu insanlar satın almaz sözü doğru olabilir.Mesela ben bir oje alırken bile çok mutlu oluyorum.Gerçi ufak tefek şeyleri en az 2 tane almak gibi de bir takıntım var :) Anlaşılan mutsuzluğun belirtileri bunlar...Ama çok pahalı eşyalar almamaya dikkat ederim :)

    YanıtlaSil
  9. mimini yaptım ki işteeeee vivaaaaaaa :)

    YanıtlaSil
  10. Seccadeler konusunda çok haklısın genelde evlerimizde epey yer kaplıyorlar. Ben çeyizden olan bir tane ile yine manevi değeri olan bir tane dışında aynen senin gibi açmadan hediye ediyorum. Mimi unutmadım. Yapacağım sadece bu ara fazla yazamadım.
    Süper iş çıkarmışsın tekrar alkış!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...