21 Haziran 2014 Cumartesi

Minimalist Viva! :)

Kizlar iki gündür okadar eglenceli birsey yapiyorum, nasil yoruldum anlatamam ama coooook mutlu oluyorum ve sizede cok tavsiye etmek istedim!

Sade yasami örnek gösteren bloglar var Minimalizm üzerine, bir kac gündür bir kac alman bloglarini takip ediyordum bu konuda, eger almanca konusan varsa aranizda yorum birakirsaniz benim okuduklarimi yazarim sizede ve birinde bir projeden okudum ve gaz´ina gelip kendimde basladim:


Evinizden 300´tane esya cikartiyorsunuz!

Bir ay süre vermisler bunun icin, ama ben dün bir basladim su anda 129 tane esya oldu bile, esya derken bu hersey olabilir, diyelim bir kac tane kalem ozaman bir esya diye saydim ama siz istediginiz gibi yapabilirsiniz. Büyük veya kücük önemli degil. 
Ilk önce ben bir kac tane esyayi bile zor bulurum dedim, cünki zaten fazla birsey biriktiren insan degilim. Cekmecelerle basladim, sonra mutfak - en tuhafi, en cok mutfaktan cikar sanmistim, ama cidden bir cok seyi kullaniyormusum gercekten- bugün kiyafetlerle devam ettim.

Bazileri cöpe gitti, bazilerini torbalara doldurdum eskiciye verecegim, bazilerini akrabalara verecegim isterlerse, bana olmayan kiyafetleri kuzenlerime verecegim ve sevineceklerine eminim, cünki ne verdiysem simdiye kadar giyiyorlar ve iltifat aldiklarini söylüyorlardi.

Bizim Cati katini bile bosalttim resmen, hic hatirlamadigim kutular cikti ortaya, icinde ne esimin ne benim hatirladigimiz kablolar, hatta seneler önceki kullandigim Nokia Telefon, sarji bile yok hala duruyormus :)

Baska örnegin neler cikarttim: Calisma odamdaki rafdan pek hosuma gitmeyen ama lazim olur diye durdurdugum iki tane bos dosyalar, 6 sene önce bana hediye gelen iki tane kücük -ve hic begenmedigim- halilar, yine hediye gelen, bana cok dar olan ama begendigim icin bir gün zayiflarim diye (nerdee) sakladigim bluzlar, taaa nisanliyken alip hic dogru dürüst giymedigim ve kutularinda sakladigim ayakkabilar, tek tük kalmis bardak, tuzluk vs.

Bir gün lazim olur diye hep bekletip, o günün hic gelmeyecegini anladiktan sonra gayet rahat elden cikartiyorum. Birde yine bir minimalizm blogda okudum birsey beni düsündürdü:
Bir gün kullanirim diye sakladiginiz seyler 20 Eurodan az degeri varsa ve 20 dakika icinde yenisini alabiliyorsaniz hic evinizde bekletmenize gerek yoktur. Zaten moda degisiyor, yeni ürünler cikiyor, durdukca eskiyorlar ve yer kapliyorlar. Bir cok dolap vs gereksiz olacak fazlaliklar gidince.


Esim bakti ben haril haril calisiyorum oda artik giymedigi gömleklerini verdi, resmen dolabin ici bosaldi.

Begendigim ama artik okumadigim kitaplarin önemli isaretledigim yerlerinin fotograflarini cektim ve kitaplarida hediye edecegim.
Dergilerden begendigim kisimlari cikarttim ve dosyaladim, onlarda cöpü boyladi.
Bir kutu kalemlerim vardi oturdum hepsini döktüm, tek tek hangisinin boyasi iyi, kötü, yazimi rahat vs ayirdim, artik kutuya bile gerek yok kalanlar tek bir kalem kutusuna sigdilar.

Makyaj malzemelerimi zaten her ay gözden gecirdigim icin bir tek bir begenmedigim oje ve bir kalp seklinde makyaj gezi cantasi cikarttim, onuda alali 12 sene olmus, artik görevini tamamlamistir :)

Say say bitmez, meger ne cok ivir zivir varmis evde. 
Her elden cikarttigim seyin fotografini cektim, böylece neler atmisim ve kac tane olmus daha iyi anliyorum :)

Ve en garibi: Sanki evde hicbirsey eksilmemis gibi, hicbirsey kaybetmis gibi hissetmiyorum.
Kullanmadigimiz esyalar olmasi okadar belliki, hic göze bile batmiyorlarmis.

Bazi kiyafetleride terziye götürmek icin cikarttim, yada hemen kendim hallettim, tamir edilecek kücük seyleri kendim tamir ettim, örnegin atmak üzere oldugumuz yaziciyi düzeltebildim! 
Esim bile sasirdi, biraz ugrastim ama talimat kitabini okudum, yaptim ve oldu.

Toplumda maalesef sürekli ve hic bitmeyen bir tüketim normallesti, artik birseyi tamir ettirmektense yenisini almak daha pratik ve ucuz bile oluyor. Herkesin gerektiginden cok daha fazla ve hatta kullanmadigi ürünler birikiyor, hatta biz güzellik blogculari bunu cok iyi biliriz, her renkten bir tane ürün veya bilmem kacinci fondöteni aldigimiz oluyor sirf merakimizdan.

Ben simdi kapiya yigdigim kartonlari ve torbalari atmaya/dagitmaya gidiyorum, herkese güzel haftasonu dilerim :)

Aaaa unutmadan: Türkce siteler pek bulamadim bu konu hakkinda, ama burda cok güzel anlatilmis, merak edenlere tavsiye ederim!

Minimalist yaşam nedir?


Minimalist yaşam, insan hayatındaki maddi ve manevi unsurları ihtiyaçlara göre sınırlayıp en aza indirgeyerek, daha fazla odaklanabilirlik, hareket serbestliği, yaşam konforu ve kalitesi kazandıran yaşam şekli anlayışıdır.

Kaynak: bilim.org






34 yorum:

  1. Less is more..Kesinlikle katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Less is more cok güzel bir söz, tesekkür ederim :)

      Sil
  2. Annem bildiğin minimalist o zaman :)
    Eline ne geçerse atıyo :D
    Şaka bi yana da gerekli olanları bile atıyo ben pek yapabileceğimi sanmıyorum ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim annemde seninkinin tam tersi, seninki bana lazimmis :D

      Sil
  3. Ben bunu yapmalıyım... Ama annem tam bi biriktirmeci

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayni benimki gibi :) Eskiden hala ailemle yasiyorken ben evde gereksiz seyleri posetlere doldururdum atmak icin, annem tekrar icinden cikarirdi belki lazim olur diye ;)

      Sil
  4. ahhhh ben yapsam şu olayı ev boşalır gibi geliyor, bir de her şeyi yenileme olayım olduğunda ev çöp ev gibi :)
    Ama güzel bir şey, her ne kadar tüketimin bir parçası olsak da ihtiyacım olmadan kolay kolay bir şey almam (makyaj malzemesi hariç) gerçekten o kadar kıyafete, ayakkabıya, ihtiyacımız var mı? Biraz durup düşünmek, kendimizi frenlemek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok dogru söylüyorsun tatlim, insan o kontrolü hic kaybetmemeli, heryer reklam ve satin almaya tesviklerle dolu, akilli olmak gerek :)

      Sil
  5. Eskiden ben de neredeyse her ay yapiyordum evden bir cok sey ayiriyordum annem hep kizardi. Simdi tam tersi oldu Firat misali ben bununla bisi yaparim deyip herseyi sakliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :D Bak söyle yapabilirsin bende yapmistim bir kere: Kiyamadigin ve kullanabilecegin seyleri bir karton´a koyup kaldir. Icinden nezaman birsey alip kulanirsan üstüne tarihi yaz. Baktin aradan bir-iki yil gecti ve hic kullanmamisin, büyük ihtimalde hic kullanmayacaksin demek. :)

      Sil
    2. Evet tarih olayi oldukca mantikli :) yapmakta fayda var gereksizler icin ;)

      Sil
  6. Çok çok güzel bir yazı olmuş ben de aynı şeyi kıyafetlerime yapmalıyım. Ama başka da atacak eşya bılacağımı sanmıyorum. Şu anki evime bir buçuk sene önce taşındım ve yanıma çok az eşya aldım. Hala da çok az eşyam var. Görenler eve hırsız mı girdi, bu ev sana büyük gelmiş filan diyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel, güle güle otur evinde :) Bence insaniin yeri olmasi cok malzemesi olmasindan daha iyi. Dolaplar tika basa dolu olacagina ferah ferah olsun daha iyi. Elimi birseye atinca digerlerini devirmeyeyim, dakikalar boyunca evin icinde birseyler aramayayim, herseyin bir sabit yeri olsun ve düzgün gözüksün en begendigim ev halleri.

      Cogu zaman örnegin akraba es dost evleri tertemiz piril piril oluyor gittigimizde ama bir dolap acilsin ici yigin yigin, asil kapaklarin arkasi darmadaginik, birseyi ceksen diger seyler üstüne gelecek sanki ;)

      Sil
  7. Oooo valla alkışlık bu yaptığın hareket. En basitinden bunu makyaj masama yapsam ne ıvır zıvırlar çıkar ama yapması zor ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim :) Makyaj malzemelerindede tavsiye ederim, tek sevdigin ürünler kalinca cok daha eglenceli oluyor, sürekli sevmedigin seyleri bitirmekle ugrasmiyorsun :) Sirf cok para verdik diye okadar cok sey durduruyoruzki, ben örnegin Naked 2´den tek bir tane fari gercekten seviyordum ve digerlerini hic kullanmiyordum. En sonunda sattim ve rahatladim. Begendigim farda "Snakebite" di, onu ilk yurtdisi siparisimde tekli far olarak ismarliyacagim.
      Elimden cikartirken acaba sonradan üzülürmüyüm diye endise etmistim ama aradan bir bucuk sene gecti ve bir kere bile aklima gelmedi :)

      Sil
  8. annemle ben hiç tutmayız eşya evde zaten. kullanılmayan her şey insana negatif elektrik veriyor sanki..
    evden atmak çok zevkli!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süper ikilisiniz ozaman! Bencede cok zevkli :D

      Sil
  9. süper fikir olmuş bizim evde bu genelde bahar temizliğinde oluyor ya da yazlıklar kışlıklar çıkarken veriyorum her şeyi kıyafet ayakkabı bot
    makyaj malzemelerinide ara ara yapıyorum ya çevreme ya da kuzenlere veriyorum
    hele geçen gün sütyen bile verdim etiketi üstünde hahaaha
    almışım rengini beğenip sonra hiç denememişim bi baktım ki dar geliyor yaz gelmiş beyaz tişört giydiğimden kulanamam verdim gitti kuzenlere :)
    en güzeli arada toparlayıp dağıtmak ve elde ki ürünler ya da kıyafetler eskimedikçe yeni bir şey almamak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapmissin, birde üstünde etiketiyle haha :D Bende dün kuzenlerime götürdüm nasil yakisti kiyafetler, nasilda sevindiler, eeee bendede bos bos durup duruyorlardi zaten :D

      Sil
  10. Gerçekten benim için imkansız bir şey yapmışsın ben hiç yapamam bunu ama yapmak da istemem açıkçası ben tam aksine kalabalık seviyorum dağınık olsun benim için daha rahat :)
    Her yer her yerde ;) Bu durumda ben de maksimalist mi oluyorum ? :D Bence de hayır :p
    Bu arada garip bir mim yaptım ve sizin sokaklarda ne oluyor merak ettim yapmak istersen mimlendin :)
    http://lowerkorea.blogspot.com.tr/2014/06/pencere-mimi_20.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maksimalist cok güzelmis! Minimalist olurda maximalist olmazmi, bu akimida sen buldun hadi bakalim hayirlisi haha :D
      Mimine hemen bakiyorum, cok tesekkür ederim! :)

      Sil
  11. Tatlım bu konuda bende gazetede bir kose yazısı okuyup etkilenmiştim yazıya gore bu furya Amerika'da başlamış hatta sadece 100 eşya ile yasayın mutlu olun birçok unlu bile buyuk evlerini satıp eşyalarını dağıtıp bu sekilde cok daha mutlu yasamaya başladılar falan diyordu, bana inanılmaz mantıklı geldi çünkü evde birbirinden bağımsız ise yaramayan onca sey bir müddet sonra senide yoruyor ,aradığını bulanıyorsun hayat kaliten düşüyor vs vs ,biz suan eski evimizden daha az dolabı olan evimize taşındık ve senin yaptığını esimle bende yaptık ve inanırmısin attıktan rahatladık :) fakat su kozmetiklerime de bir el atsam hic fena olmayacak ,özenip özenip almışım body losyonlar falan ama yok cogunu kullanacak vakit bile bulamıyorum. Hatta taşınmadan once biten ürünlerimi atamiyordum çöpe sonra blog postu yaparım sonra atarım diye :))))) kafaya bak, neyse uzatmayayım bence harika bir akım ama en cokta eşyalarıyla manevi bağ kuranlar icin zor bu akımı hayata geçirebilmek ,şahsen ben annemin goz nuruyla bana diktiği yada orduyu kıyafetlere kiyamiyorum yada anısı olan seylere ,hatta atarken sarılıp kollayıp taaaaa eski zamanlara gidip ağlaya ağlaya attıklarım oldu, duygusal balık burcu olunca böyle oluyor iste :) senin hic olmadı mı merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kizzz seviyorum senin yorumlarini, uzun uzun oluyor kafa yordugun belli oluyor civil civil masallah :D
      Bazi seyler cok haklisin cok zor oluyor, hatirasi oldugu icin, simdi en son attiklarimdan pek öyle üzüldügüm olmadi tersine sükür kurtuldum dedim :D ama bana bundan iki sene önce galiba yasli bir akrabamin verdigi bir yüzügü hic takmadigim ve begenmedigim icin hediye etmeden önce cooooook düsünmüstüm ve gel gitler yasamistim, cünki yasli insan yarin bir gün ölür üzülürüm verdigime diye. Ama kullanmadigim bir seydi ve cok severek kullanacagini bildigim birisi vardi ve en sonunda verdim gitti, verdigim kiside uzakta oturdugu icin birdahada görmedim ve simdi sen sorunca aklima gelmedi, aglamamistim ama sanki benden bir parca kopmustu verirken :( Ama söyle düsündüm: Sonucta o insan yaslida olsa hala hayatta ve onunla baska hatiralarda biriktiriyorum, bir tek yüzük degilki. Birde bazi ürünlerin sadece fotografini bile saklamak yetiyor bana, örnegin simdi elden cikartiklarimin fotograflarina bakiyorum, teker teker cekmistim ve buda bir hatira :) Ama insanin karakterine olmasi gerek, benim annem kirik birseyi bile zor atan bir tip, bense daha cok aklimda kalanlara önem veriyorum :) Amaaaaaa ve amasida var tabii! HIC isime yaramayan ve yinede SIRF hatira diye atamadigim seylerde var tabii, örnegin yeni evlendigimde aldigim bir Teddy! Öyle rafimda oturup durur, aslada onu atmayi düsünmem. Dekorla pek aram yoktur aslinda, ama onu cok büyük bir hevesle almistim ve elden cikartmayi düsünmem. Böyle esyalarda var tabii bendede :)

      Sil
  12. Aman lazim olur diye diye yillar geciyor insan farkinda bile olmuyor . Yakin zamanda biz de evi tasidik neler gitti neler :D cok guzel post olmus :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim, cok haklisin :)

      Sil
  13. çok güzel bir fikir ben de kendi evimde yapmaya başladım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay cok sevindim,ben hala devam ediyorum sonucta bir ay zamanim var, su an 209 esya cikti, artik zorlaniyorum ama 300´ü tamamliyacagim insallah :) Birde bazi esyalari öyle hooop diye cikartamiyorsun evinden, aliskanlik oluyor, ilk basta kiyamadigim seyleri simdi yeni yeni elden cikartmaya basladim. Sende fikirlerin ve düsüncelerin hakkinda bir post yap istersen zamanin varsa yani ilerledikce, baskalarinada motivasyon olur, cok fazla sey biriktiriyor herkes maalesef :)
      Ramazan ayinda sadece orucla, duayla sadece icimizi degil, böyle aksiyonlarla etrafimizida temizliyelim :)

      Sil
  14. Bu ve diğer yazını okuya okuya bir coştum ben Viva, anlatamam sana..."Ben de yapmalıyım, ben de yapmalıyım" diyerek etrafta göz gezdirmeye başladım :)) Eşime senden ve yazından bahsedince bana ne dese beğenirsin? "E ben bunu sana hep söylüyorum ya, illa bi yerde okuman mı lazımdı..." Adam haklı, eline birşey alıp, "Aşkım, bunu kullanmıyorsun birine verelim ya da atalım" dediği ve benim de "Haaayyyııııır, o bana lazııııım..." diye haykırdığımı çok bilirim :) Hiç de lazım olmadı, olmuyor bu arada. "Ya birgün lazım olursa..." diye sakladığım 300 değil; en az 600 parça çıkacak evimden...
    Yarın birgün başlıyorum ben de, vesile olduğun için teşekkürler canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha cok sevindim yazini okuyunca :D Yap kiz yap, valla ilk turda atamadiklarini sonradan bir kolay cikartiyorsunki elden, ben bile hayretler icerisindeyim.
      Durdurma sevmedigin seyleri, sadece enerjini caliyorlar! Su an evde sevmedigim nerdeyse hicbirsey kalmadi, bir yatak örtüsüne kafayi taktim önümüzdeki günlerde yeni bir takim alayim onuda atacagim, sonucta buda bana hediye gelmisti ve desenini ozamanda sevmemistim ve sonucta sevmedigim seyi 12 yildir kullanmisim!
      Su an hayret ediyorum gercekten kendime, keske daha önce kurtulsaymisim su ivir zivirdan.
      Örnegin son haftalarda bir akrabamin hediye ettigi yepyeni porselen caydanligina kiyamiyordum, bizim cati katinda öyle durup duruyordu, olurya birden caydanlik kirilir vs lazim olur, yada cok misafir gelir iki demlik cay yapmak zorunda kalirim diye. Bugün düsündüm tam 3 sene (!) olmus ve ben iki kere kullandim, oda bir kere misafir varken ve bir kere kullanayim öylesine diye. Zaten caydanlik bozulsa yine gidip aynisini almak isterim, porseleni sevmiyorum, ayrica üstündeki deseninide begenmiyorum. Valla hediye verecegim, verirkende "kullanmiyacaksan at gitsin yada sende baskasina ver, ben verdim diye kullanmak mecburiyetinde degilsin" diyecegim ;)

      Baslarsan post yaparsan cok sevinirim birde sana tavsiyem hep fotograflarini cek, ben simdi bakiyorum simdiye kadar attiklarima ve ZERRE özlemiyorum hicbirini, oh dünya varmis diyorum :) Belki bitince bir kolaj yapip koyarim hatta bloga haha ;)

      Sil
    2. Fotoğraf mı, hımm..Keşke biraz önce okusaymışım yorumunu. Mutfaktan 3 parçayı attım gitti. Neyse, bundan sonrakileri fotolarım. Gönder gitsin valla çaydanlık, yatak örtüsü, gelsin huzurlu ve bol enerjili yaşam :))

      Sil
  15. Ben atmaktansa almama taraftarıyım ama, onu bile yapamıyorum, ay o ucuz, ay belki hediye veririm, ay belki bir gün lazım olur deyip, gerekli gereksiz şeylerle dolduruyorum. Ne evdeki fazlalıkları atabiliyorum, ne de bir yenisini almadan durabiliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabiiki almadan olmaz, ama en azindan bundan sonra kendime diyorumki COK begenmedigim sürece birsey almaya calismiyacagim, etrafimda tek cok sevdigim ürünler istiyorum artik. Ve cogu attigim seylerde zaten hediye gelmis bana, bunuda fark ettim, yani basindan beri aslinda pek sevdigim seyler degilmis :)

      Sil
  16. Aslında çok mantıklı ama farkettim ki eşyalara bağlanan bir insanım :) bunu yapmak benim için çok zor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence hersey icin dogru zaman lazim, demek hazir degilsin veya karakterinde yok, oldugun gibi mutluysan hic problem degil zaten, genelde hani evi cok doldururlarda rahatsiz olurlar ama nedenini bile kendileri bilmez, onlarda cok ise yariyor minimalist olayi, bende kendimi fazlaliklardan kurtulduktan sonra daha iyi hissetmistim, ama zaman zaman insanin alisveris yapip evi doldurmasida gerekebiliyor. hersey okay, hersey bizim icin ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...