17 Haziran 2014 Salı

[Out of Topic] Game of Thrones - A Song of Ice and Fire

Bu aralar favori dizim olan Game of Thrones´un 4.üncü sezonu bitti ve bende yankilari devam ediyor.
Bu yüzden alman bloglarda gördügüm bir MIM´i yapmak istedim, 
benim gibi GOT-Dizisini seven herkesde yapmali, hepinizi bastan mimliyorum! 
Aycan hayata dair´inde dizinin hastasi oldugunu bildigim icin kendisini özellikle mimliyorum! :)


1. Kitaplarla/Diziyle nasil tanistin?

Bundan seneler önce türkiyedeyken TV´de dizinin reklamini görmüstüm, ama o siralar fantastik bilgisayar oyunlarin cok reklami yapildigi icin bilgisayar oyunu sanmistim diziyi - nasil baktiysam artik :D birde isminde "Game..." olmasi tabii beni yanlis düsüncelere sürüklemis.
Sonra Sibel Kekillinin ingiltereye gittigini ve GOT´da Shae rolünü canlandirdigini okudum ve birinci bölüme bir göz atayim dedim- Aman tanrim! O anda Dizinin virüsünü kapmisim :D 
Esim sevmez yabanci dizi izlemeyi ama GOT baska, beraber bakariz.


2. Stark ve Lennister hanesinden haric hangi haneyi en cok begeniyorsun?

Cok zor bir soru, dizide bir cok haneler var ve maalesef iyi yönlerinden cok kötü yönleriyle parliyorlar. Targaryen hanesinin tek iki üyesi kaldigi ve ikisinide begendigim icin- Daenerys Targaryen ve Night Watch´lardaki yasli akrabasi Maester Aemon, Targaryenleri seciyorum. 
Gerci kizin abisi igrencti, ama öldü sonucta...ayyy birde aile ici evleniyorlardi bunlar...offf zor bir soru, gecelim :)

3. Stark´lardan -hala hayatta olanlardan veya ölenlerden- en sevdigin karakter kim?

Kesinlikle Arya! Kizin dizi icinde degisimini hem hayranlikla, hemde cok büyük bir üzüntüyle izliyorum.


4. Lennister´lerden en sevdigin karakter?

Tyrion tabiiki! Hala mahkemedeki performansi aklimdan cikmiyor, verin su adama bir Oscar! 
Sirf o sahne icin bile hak etti!
Diziye baslarken birgün tüm dizideki en begendigim karakteri cüce oyuncu canlandiracagini hic tahmin etmezdim, muhtesem performans sergiliyor.

5. Begendigin baska bir karakter?

Taslamayin beni ama :D 
Tywin Lennister cok begendigim bir karakterdi, kötü olmasina ragmen onla olan sahneleri cok begenerek izlemistim. Böyle soguk ve asil bir havasi vardi. Ve Arya ona hizmet ederken ona karsi davranisini cok begenmistim. 
Tabiiki cocuklarina karsi cok acimasiz yaklasiyordu, ama hersey hanenin gelecegi icin diye düsünüyordu, sebebsiz yere kötülük yapmiyordu genelde.


6. Begendigin kötü karakter?

Petry Baelish´in sahnelerini diken üstünde izliyorum resmen- en basindan beri cok garip bir karakter, cok iki yüzlü ve sinsi bir insan. 
Ayrica hala deli kral oglan Joffrey rahat iskence yapsin ve öldürsün diye, Ros fahiseyi ona sattigini unutamiyorum....Sansanin annesine asik olup sonra teyzesini kandirmasi ve öldürmesi... tüm bunlari yaparken soguk kanliligi cok korkunc...ama Sansayi kurtaranda oydu...umarim Sansa´yla iliskileri olmaz.


7. Begenmedigin kötü karakter?

Cersei! 
Tyriona yaptiklarindan dolayi nefret ediyorum kendisinden, Joffrey gibi bir evlat yetistirdigi icin bile idam edilmeli bu kadin, ha birde tabii kendi erkek kardesiyle iliski yasamasida ayri bir konu-kadinin güzelligi bile etkilemiyor insani resmen sirret akiyor yüzünden. Ramsay Bolton gibi bir zir delisi bile yaninda cirak kaliyor.


8. Öldügüne üzüldügün karakter?

Drogo kesinlikle!
O güclü kuvvetli adam ne hale gelmisti en son.
Daenerysinin cok sevdigi esinin ölümünde sirf yardim ve merhamet etti diye katkisi olmasida ayri bir korkunctu.



9. Öldügüne sevindigin karakter? 

Joffrey :D 
O pislik hakkinda tek bir yorum bile yapmak istemiyorum!!! 
Sevinc cigligi attik esimle resmen öldügünde!!!


10. Sahnelerinden sIkIldIgin karakter/ler?

Stannis ve ona yardim eden Ates tanrisinin rahibesi Melisandre´nin sahnelerinden hic haz almiyorum. 
Tahtda görmek istedigim en son kisi Stannis, sönük ve gicik bir karakter, yardimcisi Davos olmasa hic cekilmez. 
Melisandreyide birisi -ayni kendisininde baskalarina yaptigi gibi- oduna baglayip yaksa ne iyi olur :)

11. Seni en cok sasirtan degisim/gelisme?

Hangi birini sayayim...en iyisi ilk aklima gelen ücünü sayayim...

1. Herkesi sasirtan tabii ilk sey benide dumur etmisti; bas karakter Eddard Stark´in idam edilmesi...son anda biri kurtarir sanmistim, tüm diziye bakmamin sebeblerinden biride bu sasirtici olaydi!

2. Daenerys´in hic istemeyerek Drogo kadar korkunc bir adamla evlenip, sonra birbirlerine asik olup kisa bir süre icinde olsa mutlu olmalari...

3. Oberyn Martell savasirken OKADAR vahsi bir sekilde öldürülmesi, Game of Thrones´da artik hicbirseye sasirmam diyordum ama o sahne neydi öyle :(


12. Dizideki bir karakteri canlandirabilseydin, hangisini secerdin ve neden onu?

Daenerys´i ilk sezonlarda cok begenirdim, onun karakteri olabilir, hem dizideki en güzel kadin bence ve kiyafetleri harika ;)
Son zamanlarda Sansayi daha cok begenmeye basladim, belki nihayet aglamayi birakip kendi kaderini kendi eline almaya basladigi icin, en son göründügü Dark Sansa hali cok hostu :)

13. Dizideki yerlerin neresinde oturmak isterdin?

Acikcasi her yerde yasamak cok zor...Kuzeyde oturmak istemezdim kesinlikle, ama güneydede cok fazla entrikalar var. 
Heryerde ölüm kapida resmen. Sanirim Daenerysin yaninda olmak isterdim Meeren´de, ama bir türlü sakinlestiremedi oralarida cok tehlikeli hala...sanirim Braavos su anda yasanacak en mantikli yer. 
Demek Arya en dogru karari vermis ;)


14. Sence en son taht´a kim cikacak?

Dizinin baslangicinda Daenerys olur diye düsünmüstüm, en adil olaninda onun oldugunu. Ama adil olmak iyi bir hükümdar olmak anlamina gelmiyormus, bunuda son zamanlar karsilastigi zorluklarla anlamis oldum. 
Aslinda Jon Snow´un aslen evlilik disi bir cocuk olmadigini düsünüyorum, belki ayaklanma sirasinda ölen Eddard Stark´in kizkardesinin ogludur, babasida Targaryendiyse, ozaman Jon Snow cikabilir bence tahta. 
Ama cidden: Umarim dizi bitene kadar sakat olan Bran Stark büyür ve o cikar tahta, bence cok iyi bir kral olabilir.
Öyle bir laf gecmisti, belkide Baelish demisti...bugünki zayif ve hasta bir erkek cocugu, yarinin güclü ve basarili bir krali olabilir.


15. Dizi hakkinda neler düsünüyorsun?

Diyaloglari cok begeniyorum, karakterlerin film karakterleri gibi dört dörtlük olmamalari, iyi ve kötü yanlari olan insanlar gibi davranmalari, insan iliskilerinin cok inisli cikisli ve enteresan olmalari cok hosuma gidiyor. Hic sIkIlmadan izliyorum her bölümü ve sinema kalitesinde olmasi süper.
Ayrica fantastik hikayeleri sevdigim icin fantastik elementlerininde olmasi, ama az ve öz olmasida hosuma gidiyor, ölülerden geri dönenler örnegin ilk bölümden beri etrafa korku saliyorlar ve cok gercekci cekilmis sahneleri.

Begenen olur, begenmeyen olur, ama tavsiyem ilk bir kac bölümüne bakin ve ondan sonra karar verin derim! :)


Game of Thrones dizisini siz nasil buluyorsunuz?



2 yorum:

  1. offf hayat game of thrones olmadan ne kadar sıkıcı geliyor.. bukadar az bölüm çekilmezkii ama :(

    YanıtlaSil
  2. hahaha harbiden iyi mimmiş bu yapayım bende :)) teşekkürler cnm :) 4. sezon bitti yastayım ama :(

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...