5 Mayıs 2014 Pazartesi

Pigment Lekeleri - Lazer Öncesi ve Sonrasi Fotograflarim



Maalesef bazi 30´uncu yasini gecmis olan bayanlar gibi bende cilt lekelerinden muzdarip olanlardanim.
Bir cok ürün denedim ve bir cok arastirma yaptim, ama ne denediysem tamamen lekelerin gitmesini veya olusmasini engelleyemedim. 
Lazer en son careydi benim icin, ondan önce Microdermabrasion ve Meyve Asid Peeling seanslarimda oldu- hatta onlarin lekelerimi iyi etmenin yerine daha kötü yaptigina inaniyorum, cünki cildimi dahada hassaslastirmislardi. 
Cilt doktorumdan receteyle yazdigi ve sonrada yine ondan satin aldigim Vitamin C´li özel ürünlerde kullandim, ama sadece lekelerin rengini aciyorlardi, kullanmayi biraktigim anda tekrar koyulasiyorlardi.
Lazer yaptirdiktan sonra tipki ayni lekeler gelmiyor bende, ama genel olarak tekrar cikabiliyorlar maalesef.
En son yaptirdigim lazer´den fotograflari sizin icin kolaj haline getirdim.
Ilk fotograf lazer´e gitmeden önceki halim, makyaj bile yapsam lekeler kapanmadigi gibi "gölge" gibi duruyorlardi. 
Ikinci fotograf lazer´den iki saat sonra cekmistim ve digerlerinide her gecen günün sabahi cektim. 
Ünlülerinde düzenli olarak her kis, hatta senede iki kere bile pigment lekelerinden dolayi lazer yaptirdigini okumustum, zaten herzaman hayret ederdim nekadar güzel ciltleri var diye. 
Bence en son care lazer olmali. 
Yaptirmak isterseniz uzman, lazerle tecrübeli bir dermatologa gitmeniz cok önemli, cünki yanlis yapilirsa önceki halinden daha kötü olma olasiligida var maalesef.

Pigment Lekelerin sebepleri
Bu konuda cok arastirma yaptim ve liste okadar uzunki. 
Genelde 30 yasina yakin cikiyorlarmis, erkeklerde bu problem cok nadirken, kadinlarda bayagi yaygin, bendede ilk kez 28 yasinda fark etmistim.
Nedenlerine gelince, bir kac tane siralayim
- eski sivilcelerden kalma izler > bunlar lazerle kesin geciyorlar ve geri gelmiyorlar, en zor olan Kloazma veya Melasma dedikleri lekeler
- dogum kontrol hapi
- sigara
- stres
- ciltde kullanilan kremlerin ve makyajlarin parfümlü olmasi
-vitamin ve mineral eksikligi (vitamin C, bakir, selenyum, folik asit vs) > kan tahlili yaptirin en iyisi
- hamilelik ve dogum
- tiroid sorunu
bazi ilaclarin yan etkisi olabilirmis, örnegin antibiyotik veya akne tedavisinde kullanilan roaccutan gibi
- günesten yeterince korunulmadigi icin
- karacigeri temiz olmayanlarda
- agda, örnegin dudak üstü agda yapipta disari günese cikanlarin "biyik gibi" pigment lekeleri olusmasi
- cildi inceltecek uygulamalar yapilmasi (meyve asid peeling gibi)
- cilde cok fazla peeling ve baski uygulanmasi (bu yüzden clarisoni mia´yi geri sattim) vs.

Ama doktorlar bile bazi kadinlarda neden lekeler olustugunu bazilerindede neden olusmadigini kesin olarak bilmiyorlar.
Bu arada bilgisayarin veya yatagin yanindaki gece lambanizin isigi bile leke yapabiliyormus cildinizde.
Doktorumada sordum, hayir, hicbirseyden degil, o sizde genetik dedi. 
Ama Anneme bakiyorum kadincagizda hic leke yok :)
Git gide büyük bir piyasa olustu artik bu pigment lekesi sorunu yüzünden, bir ton ürün cikiyor, her yilda sayisi artiyor, drugstore´larda bile artik ürünler satiliyor.
Bu yüzden yiyip ictiklerimizden ve genel olarak yasam sartlarimizdanda süpheleniyorum, örnegin hava kirliligi ve yiyeceklerdeki hormonlar gibi.
Bir süre boyunca Dr. Perricone´nin cilt diyetine göre bile beslendim, ama lekelere bir faydasi olmadi maalesef.

Lazer hakkinda
Belki yaptirmak isteyen olabilir diye, kendi tecrübelerimi yazayim, tabii kisiden kisiye degisebilir :)
Cilt doktorum ND-Yag Lazer kullaniyor. Fiyati 70 Euro. 
Bu ama kisiden kisiye -lekelere ve kullanilan lazere göre- degisiyor, ilk gittigimde 130 Euro ödemistim, bir tanidigimdan ayni doktor 200 Euro istemis. 
Makyajsiz gidiyorum ve sadece bir kac dakika sürüyor, bes dakika bile degil. 
Gözler icin koruyucu bir gözlük veriyor ve leke olan yerlerde bir yanma hissediyorsun, eger yüzünde lazer olan yerde tüy varsa hafif yanik kokuyor. Hemen sonrasi cildim bayagi yaniyor ve cok kirmizi ve sis oluyor, alerjik bir reaksiyon gibi. 
Yanimda bir kagit/dergi götürüyorum yüzüme rüzgar yapabilmek icin ve termalsuyu sakinlestiriyor.
Lazerden sonra o sekilde insan icine cikmaniz mümkün degil, bu yüzden mutlaka arabayla gidin ve hemen kapinin önüne park edin derim ;)


Lazer sonrasi
Lazer´in olacagi sabahi dus alin, cünki nekadari suya girmesseniz önünüzdeki günlerde, okadar iyi olacak. Yüzünüze buhar gelmiyecek sekilde ilik suyla yikanabilirsiniz ama tabii :)
Lekeler lazer yaptirdiktan sonra ilk önce iyice koyulasiyorlar, bu yüzden hemen panik yapip korkmayin, daha sonra kuruyorlar.
Üstünde kabuk olusmasi gerek ve bu kabuk kendiliginden düsmesi lazim.
Eger yüzünüzü yikarsaniz, kremlenirseniz - o hatayi bende bir kere yaptim ve yara kremi sürmüstüm- cilde cok fazla nem verdiginiz icin kabuklar düsebilir ve ozaman lazeri bosuna yapmis olursunuz veya en kötüsü orda kalici iz kalabilir yada öncekinden daha koyu bir renk alabilir. 
Korkmayin, bende hic öyle birsey olmadi simdiye kadar, ama dikkatli olmakta fayda var :)
Ilk lazer yaptirdigimda 5 gün icinde iyilesmisti cildim ve disari cikabilmistim, ama en son yaptirdigimda 9 gün sürdü. 
Doktorum kabuklarin düsmesi genelde 10 gün sürer diyor, yani 10 gün boyunca önemli randevunuz vs olmamali. 
Bu süre boyunca sadece termalsuyu sIkIyorum yüzüme, eger termalsuyuda kullanmazsaniz dahada uzun sürebilir kabuklarin düsmesi, cünki kuru ciltde daha uzun sürüyormus cildin iyilesmesi. Termalsuyu yerine eczaneden hassas ciltler icin olan bir kremde olabilir. 
Yüzüme dokunmaktan cekindigim icin termalsuyunu tercih ediyorum. 
Kabuklar düstükten sonra eski pigment lekelerin yerinde hafif bir pembelik yada beyazlik oluyor, bundan dolayi en az 6 hafta boyunca SPF 50 olan bir günes kremi kullanilmali dedi doktorum.
Avene´in SPF 50 Mineral güneskremini tavsiye etti ilk günler icin, ama yüzü cidden bembeyaz gösteriyor, ruh gibi :)
Sonrasindada Avene´in cocuklar icin olan SPF 50 ürününü tavsiye etti. 
Bazi günes kremlerin icindeki maddeler maalesef pigment lekelerinin olusmasi icin bazi kadinlarda tetikleyici olabiliyormus, henüz tam arastirilmamis bir konu. 
Doktorumun tavsiye ettigi iki Avene ürününde iceriginde o maddeler yok. 
Hangi maddelermis diye sorarsaniz:

  • 4-Methyl-Benzylidencamphor (4-MBC)
  • Ethylhexyl-Methoxycinnamate (OMC)
  • 3-Benzylidencamphor (3-BC)
  • Benzophenone-1 (BP1) + Benzophenone-2 (BP2) Avrupada kullanimi yasak
  • Benzophenone-3 (Oxybenzon)
  • Synthetische UV-Filter, hayvan testlerinde kesin hormonlari degistirdigini gözlemlendi
  • Homosalate (Homomenthylsalicylat bzw. HMS)
  • Octyl-Dimethyl-Para-Amino-Benzoic-Acid (OD-PABA)
  • Octocrylene


Özellikle "Octocrylene" nerdeyse her drugstore günes kremininde oldugu gibi, birde genelde ilk sirada geliyor, biliyorsunuz en cok bir üründe ne olursa iceriklerinde okadar önde yazarlar. 
Hyperpigmentasyon sorunu olanlar bence dikkat etmeli, ama önce söyledigim gibi pigment lekelerin sebebi tam olarak ne oldugu bilinmiyor, belkide tüm sebeplerin kokteyl´i ;) bu yüzden kullanin veya kullanmayin bu maddeleri iceren ürünleri diyemem. Fondötenlerde bile hormonlari etkileyebilecek maddeler varmis, benim en son kullandigim Loreal Lumi Fondötenimde tam bes tane böyle sorunlu madde varmis, merak ederseniz codecheck.info sayfasindan bakabilirsiniz, bir cok ürünün icerikleri orda var.

Önemli olan günesten cok iyi korunmaniz. 
Günes kremini her 2-3 saatde yeniden sürmek gerekiyormus cilde, sapka ve günes gözlügünüzüde unutmayin.
Lazer´i kis aylarinda yapilmasini tavsiye ediyorlar.



Pigment lekeleriyle sizinde tecrübeniz varmi?
Hangi ürünleri tavsiye edersiniz?

26 yorum:

  1. Cilt lekelerinden kurtulmana çok sevindim.
    Umarım bir daha çıkmazlar da sende tamamen kurtulursun :)
    Ama bundan sonra dikkat edeceğim dediklerine çok teşekkürler bilgiler için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay sagol canim, almanlarin dedigi: Senin sözlerin tanrinin kulagina ;) insallah

      Sil
  2. Cok guzel ve faydali bi yazi olmus canim eline saglik:)

    YanıtlaSil
  3. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş, tüm detaylarıyla anlatmışsın ellerine sağlık :) Değişime hayran kaldım cildin çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Çok iyi bir yazı olmuş, teşekkürler. Benim de çillerim, güneş lekelerim ve sivilcelerden kalan lekelerim var. Esmer olduğum için dikkat çekmiyor. Yalnız bu kış her gün mutlaka güneş kremi kullandım (50 spf) ve renkleri açıldı. Yani lekelerde senin de saydığın gibi kesinlikle güneşin etkisi var. Ayrıca yaraları nemli tutmak konusunda da haklısın. Ben benlerimi aldırdığımda doktor kesiyerlerini sürekli kremli ve nemli tutmamı tembihlemişti. Cildin çok güzel olmuş, umarım uzun süre böyle kalır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde tenim cok acik, bu yüzden her leke dahada belli oluyor sanki, benimde cillerim cikardi her yazin ama ben severdim, ama bu lekeler sinir bozucu. Cok sagol güzel dileklerin icin :)

      Sil
  5. fotoğraflarla çok güzel göstermişsin adım adım. ayrıca geçmiş olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Canım tekrar blog mu açtın, yanılmıyorum di mi, eskiden bir blogun vardı ve adres bilgisi falan istiyorlar diye kapatmıştın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, hatirladin, yeniden basladim blog yazmaya :)

      Sil
  7. Bi de asıl sormam gerekeni sormadım; cilt toparlanması için nasıl bir müdahale yaptırmalı sence. 35 yaşındayım ve gerginliğni yitiriyor cildim. botox da istemiyorum ama bilemiyorum da. bir fikrin var mı bu konuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cildin cok iyi nemli oldugu zaman daha güzel gözüküyor,bu yüzden mutlaka nemlendirecek sadece krem degil, maskede kullanmani tavsiye ederim (benim favorim Avene nem maskesi) veya iyi bir serum (Caudalie Vinoperfect kullaniyorum), sayisini bile bilemeyecegim kadar cok aldigim ürünler.
      Ayrica hafif peelingler, en iyisi su sadece yüze sürüp bekletip yikananlarmis okudugum kadar, ben garancia diye bir markaninkini kullaniyorum, sadece köpük seklinde. Sonrada günes kremi gündüzleri tabii.

      Ve seker tüketmiyeceksin, her türlü vücuda giren seker yaslandiriyor, nekadar az seker, okadar az iltihaplanmalar oluyormus vücudda, bunu doktorum söylemisti, bu iltihaplanmalar kirisikliklarada yol aciyormus. Ayrica Chlorophyll iceren ürünler yersen cilde hemen parlaklik ve canlilik veriyor, bu yesil sebzlerdeki yesil renk oluyor,sade olarakda satiliyor ilac olarak, ilac gibi ben kullanmistim ama sadece bol bol ispanak, brokkoli, yesil salata, yesil sogan, yesil elma vs yesende olur :) Victorias Secret mankenleri sirf böyle yesillikleri mikserde karistirip smoothie olarak tüketiyorlarmis podyuma cikmadan önce cildi güzellestirdigi icin (ve tabii kiloda yapmaz) ;)

      Sil
  8. her seyin başı sabır galiba; geçmiş olsun sonuç almanız güzel. bilgilendirici bir yazı olmuş, bundan sonra ben de içeriklere daha dikkatli bakacağım...

    YanıtlaSil
  9. Woooowwwww ! kesinlikle hızlı ve etkili bir sonuç.. Sanki hiç böyle bir problem yaşamamışsınız gibi.. Umarım tekrarlamaz da tadını çıkarırsınız.. Benim de bazı sivilce izlerim küçük benlere döndü, öyle ki telaşla cilt kanseri mi yoksa diye sordum ama doktor parfümlü cilt ürünlerinden olmuştur şimdilik sorun etme ama dikkat et dedi.. Parfümsüz kozmetik markası bulmak da zor ama.. Bir tavsiyeniz varsa paylaşırsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende parfümsüz ürünler kullaniyorum, makyaj olarak Avene Couvrance Fluid, Vichy Dermablend ve Clinique Even Better kullaniyorum ve cok tavsiye ederim :)

      Sil
  10. harika yazı olmuş sende harika olmuşsun

    YanıtlaSil
  11. Çok geçmiş olsun,başarılı bir sonuca ulaşmışsınız nekadar güzel inşallah aynı sorunları tekrar yaşamazsınız.Bu sorundan muzdarip olan bizlere çok faydalı bir yazı olmuş teşekkür ederim şahsım adına.Sizi takibe aldım benimde bloğuma beklerim.Sevgiler

    Hobium.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  12. Gerçekten cok faydalı bir yazı olmuş.Sürekli araştırıyordum ama böyle denenmiş bir ağızdan detaylı anlatık bulamamıştım.ticari yorumlar da tatmin etmiyordu.Teşekkürler,geçmiş olsun:)

    YanıtlaSil
  13. Cildin çok güzel olmuş, maşallah diyeyim. =)) Bende şuan yeni bir krem kullanıyorum bakalım o ne kadar etki edecek.

    YanıtlaSil
  14. dudak üstü lekelerim için lazer düşünüyorum gecen sene izmir tatilimde bi anda yüzümde lekeler cıktı ve en cokta dudak ustunde gunes koruyucu kullanmama rağmen. sizce dudak üstüne yaptırmam ne kadar doğru olur cunku yaygın bir halde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye edebilecegim iyi bir dermatologa gidin, hatta iki üc tane farkli dermatoklara gidin daha iyi karsilastirabilmek icin ve ilk önce hic lazerden bahsetmeyin, alternatif neler varsa onlari deneyin, lazer en son care, ben ondan önce meyve asid peeling, receteli ve recetesiz kremler ve serumlar, microdermabrasion vs bir ton sey denedim, ama hic birsey fayda etmedi.
      Lazerin iyi gelip gelmiyecegini kimse bilemez, doktorunuza yaptirmak istediginizde ilk önce kücük bir yere lazer yapsin ve en az bir ay bekleyin, lazerden sonra ilk bir ay cilt cok güzel görünüyor cogu zaman ama sonradan lekeler geri gelebiliyor, bazen öncekinden daha kötü. Bu yüzden 50 Faktör günes kremi zorunlu kullanilmasi gerekiyor. Birde her iki saatde tazelemeniz gerekiyor!
      Tazelemek makyaj yaptigim icin mümkün olmuyor, bu yüzden yanimda günes korumali pudra tasiyorum ve lekelerin üstünü pudraliyorum gün boyu.
      Lazer kesinlikle kesin sonuc omadi bendede, son lazer tedavim bir ay oldu ve bende hafif lekeler/gölgeler gözüktü tekrar, yinede lazer öncesine bakarak coooooook büyük fark oldugu icin buna raziyim, hafif makyajla kapaniyor, ama yinede hayal kIrIklIgi olmasin sonradan, doktorlar sanki cildinizde hicbirsey kalmiyacakmis gibi konusuyorlar ama öncekinden daha kötü olan örneklerde cok, cünki her cilt baska tepki veriyor.

      Sil
  15. merhana yakın zamanda bende picosure lazer yaptırdı hatta 8 seans oldu en son yaptığımada kabuklanma oldu kabuklar düşünce lekenin olduğu yerler hafif kahveyledi lekeler gitmemişti rengi değişmişti sende de böyle oldumu amanla o açık renkler gidermi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lazer olan yerler bende ya iyice acildi nerdeyse beyaz oldu, bazende daha koyu kahverengi oldu ama genelde 3-4 Hafta icinde yine normal ten rengine döndüler, bazen lekede kaldi maalesef lazer etkili olmadi yani :( Ama her lazer farkli oldugu icin birsey diyemiyecegim, en iyisi doktoruna sor tekrar bir ay sonra hala istedigin gibi olmamis olursa.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...