26 Nisan 2014 Cumartesi

L´Oreal Lumi Magique Fondöten



Cok acik tenli oldugum icin satilan en acik rengi  "K2 Rose Porcelain´i kullandim, bittikce tekrar aldigim bir üründü.
Gecmis zamanda konusuyorum, cünki cok begendigim halde maalesef artik kullanmiyacagim bir ürün.

Ilk önce belirtmeliyimki, en cok bu ürünü kullandigim zaman iltifatlar aliyordum, akne´ye yakin bir cildim oldugu halde hic bende sivilce yapmadi, kuru cildimde baska ürünler pütür pütür dururken, bu fondöten tüm gün boyunca güzelligini koruyordu.

Ama gel gelelim cildimle üc senedir bas edemedigim bir problemim var: pigment lekeleri.

Bu konuda bayagi bir arastirmalar yaptim, bir cok ürün denedim ve doktorlara gittim, ama sonuc olarak anlasilan kimsenin neden olustugunu tam bilmedikleri. 
Günesden koruyun kendinizi diyorlar, ama benim zaten pek günes gördügüm yok ve lekeler olustugundan beri yüksek SPF´li ürünler kullaniyorum. 
Ve bazi kadinlarda hic birsey kullanmadiklari halde cikmiyorlar. Örnegin annem hic günes koruyucu krem sürmez, böyle bir problemi yok.
Ama doktorum bana genetik oldugunu, yiyecek, icecek ve kullandigim ürünlerden olmadigini, sadece 50 SPF güneskremi sürmem gerektigini ve yinede lekeler ciktikca her kIs lazer yapabilecegimi söylüyor sadece.

Lekeler yüzünden düzenli olarak her sene lazer yaptiriyorum son üc senedir ama ya ayni yerde yada cildimin baska yerlerinde tekrardan olusuyorlar. 
Cok koyu degiller- cok sükür- ama sabahlari fondöten, kapatici ve pudra uygulamadan cikmiyorum disari.

Bu fondötene gelince, pigmentasyon hakkinda bir cok sey okuduktan sonra vaz gectim, ama hala arastirmalarim devam ediyor.
Ilk önce parfümlü ürünleri yüzümde fazla kullanmamaya karar verdim. 
Sonrada codecheck.info sayfasindan ögrendimki, iceriginde bes tane hormonel aktif maddeler varmis.
Ve bunlarinda pigment lekelerinde etkisi olabilecegini okumustum, emin degilim tabii-ki lekelere karsi oldugunu yazan clinique fondötenimde bile bir tane böyle hormonel aktif madde var.

Ama sanirim biraz dikkat etsem kullandigim ürünlere fena olmuyacak. 
Ilerki zamanlarda - lekelerin üstünden gelirsem- tekrar alabilecegim bir ürün, cünki hem fiyati uygun, hemde gercekten muhtesem paril paril bir görüntü veriyor cilde.

Viva

3 yorum:

  1. Bende de güns lekeleri var canım doktora gitmedim hiç.Cocuklugumdan beri var ve arttı çil gibi.Çok rahatsız edici değil aslında .Dün bi yazı okudum deneyenler faydasını gormus.Aynı ölçüde limon suyu elma sirkesi ve gül suyunu karıstırıp bi hafta boyunca her gun yuzune pamukla suruyorsun.Yarım saat bekletip soguk suyla yıkıyorsun.Lekeleri açıyormuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lekelere karsi lazer yaptirmistim, ama iste her sene yine cikiyorlar maalesef, benimkilerde böyle cil gibilerdi, ama yas ilerledikce büyüyorlar ve sekilleniyorlar sanki :)

      Sil
  2. aynısı bendede var ten rengime pek uymuyo koyu bırakıyo ama kalıp gibi durmuyor doğal duruyor o yüzden sevdim :) bide sanki parıntı veriyor onuda çok sevdimde yinede pudra sürüp o görüntüyü almak zorunda kalıyorum ten rengime uymadığı için beyaz tenime uygun pudrayla geçiyorum :) ama bende sivilcelenme yaptı :/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...